اخر الروايات
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي كامله ( جميع الفصول ) بقلم نور...

رواية عروس صعيدي كامله ( جميع الفصول ) بقلم نور زيزورواية عروس صعيدي  من اكثر الروايا...
اقرأ المزيد
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي كامله وحصريه بقلم نور زيزو

رواية عروس صعيدي كامله وحصريه بقلم نور زيزوالبارت الاولأيوة بغيرلا أنا نقصان ولا ضعفان ولا زايغ عن ع...
اقرأ المزيد
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم نور زيزو

رواية عروس صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم نور زيزوالبارت الثانيأدخلتها للصالون وأخبرت رجب بوصولها ..خرج ل...
اقرأ المزيد
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم نور زيزو

رواية عروس صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم نور زيزوالبارت الثالثمر اليوم بترتيباته كما طلب منصور ومع شروق ...
اقرأ المزيد
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم نور زيزو

رواية عروس صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم نور زيزوالبارت الرابعرمت بجسدها فوق السرير بيأس وأنكسار وهى تبك...
اقرأ المزيد
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي الفصل الخامس 5 بقلم نور زيزو

رواية عروس صعيدي الفصل الخامس 5 بقلم نور زيزوالبارت الخامسصرخ منتصر بسميحة قائلاً عجبك عمايلك السودة...
اقرأ المزيد
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي الفصل السادس 6 بقلم نور زيزو

رواية عروس صعيدي الفصل السادس 6 بقلم نور زيزوالبارت السادسقالت وهى تنظر لعيناه ببراءة وتأسرهم لها كم...
اقرأ المزيد
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي الفصل السابع 7 بقلم نور زيزو

رواية عروس صعيدي الفصل السابع 7 بقلم نور زيزوالبارت السابعصدمت بصفعة قوية على وجهها من سميحة التى لم...
اقرأ المزيد
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم نور زيزو

رواية عروس صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم نور زيزوالبارت الثامنيقف رجب فى غرفة رهف يعاتبها على ما فعلتهقا...
اقرأ المزيد
روايات شيقة
منذ بضع ساعات

رواية عروس صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم نور زيزو

رواية عروس صعيدي الفصل التاسع 9 بقلم نور زيزوالبارت التاسعتجلس رهف فى غرفتها وتفكر فى والدها وهل تذه...
اقرأ المزيد

رواية الوقوع في الغرام الفصل السابع 7 بقلم هند الحجار

رواية الوقوع في الغرام الفصل السابع 7 بقلم هند الحجار 


قد يعجبك ايضا
البارت السابع
جريت عاشان اسلم عليه و فجأة الرجالة بتاعته وقفوا قدامى ، اتكلمت بلهفة :
_ لو سمحت عدينى
اتكلم اللى واقف قدامى وقال :
_ لا مينفعش هادى بيه مانع انو يشوف حد
بصتله وانا مدايقة وقولت :
_ بس انا مش حد عدينى لو سمحت انا عارفاه بقولك
اتكلم الراجل وقال :
_ ممنوع حضرتك
خبطت برجلى على الأرض بعصبية مكنتش عارفة اعمل اى فبدأت انادى بصوت عالى وقولت :
_ ي هاااادى ، هاااااااادى
وشاورت بأيدى لحد ما خد باله
هادى بصلى واخيرا شافنى شال النضارة وقال بفرحة :
_ هند يخرب عقلك
وقال للرجالة يوسعولى
فالراجل اللى كان واقف قال :
_ بس حضرتك دى مجرد عاملة بسيطة مينفعش تقف معاها
بصيت بحزن ليه هادى اتكلم بعصبية :
_ انت هتعرفنى اقف مع مين ولا اى بقولك ، دى صحبتى وسعلها
اخيرا الرخم وسعلى روحت مطلعاله لسانى ، فهادى ضحك عليا ، روحت ،وسلمت عليه وقولت بفرحة :
_وحشتنى اوى كان قلبى حاسس ان هشوفك تانى عامل اى ، ولؤى عامل اى ويوسف
هادى بفرحة :
_لؤى معايا ومستنى فى العربية ، ويوسف خطب
وشى قلب من ساعة ما سمعت الجملة دى قولت بحزن :
_ بجد خطب مين ؟!
هادى قال بزعل عاشانى :
_ اى ده مالك انتى زعلتى ولا اى ؟!
قولت وانا بهز راسى بلأ :
_ لا انا فرحانة عاشانه هو يستاهل كل خير اكيد
كنت حاسة أن هعيط معرفش لى وقلبى بدأ يوجعنى قولت بحزن :
_ طب انا كنت بس فرحانة إن شوفتك تانى حقيقى ، وبارك ليوسف وسلملى عليه وعلى لؤى وعلى أميرة وندى
هادى بحزن :
_ مالك ي هند انتى زعلانة حاسس انك مدايقة ، طب تعالى سلمى على لؤى ده والله كل يوم نجيب فى سيرتك ، هيفرح اوى أما يشوفك !!!
روحت معاه بجد وحشنى اوى ، انا فعلاً معرفش لى اول ما سمعت انو خطب ادايقت ، لقيت نفس العربية اللى خطفونى فيها كان هو قاعد وماسك الفون روحت عنده وقولت بأبتسامة :
_ ايوا يعنى انتوا خاطفنى هتعملوا بيا اى افهم بس؟!
لؤى خد باله منى ضحك اول ما شافنى نزل من العربية وقال بفرحة :
_ هند الرغاية ،يااه بعد كل ده شوفناكى تانى عاملة اى ؟!
ضحكت وسلمت عليه وقولت :
_ والله وحشنى عصبيتك عليااا وزعيقك فيا
لؤى بأبتسامة :
_ مش انتى اللى كنتى بتعصبينى ؟!
ضحكت وقولت :
_ ايوا فعلاً انا شقية حبتين
هادى بصلى وقال :
_ انتى هنا بتعملى اى
قولت بلطف:
_ انا شغالة جوا هنا فى المصنع ،وبروح المعهد وخلاص داخلة على الامتحانات اهو
هادى :
_ بس ده مرمطة عليكى ي بنتى ، وتعب ليكى
قولت بحزن :
_ هعمل اى اهو اى حاجة تشغل وقتى وكدا وتخلينى اقدر اتعامل واعتمد على نفسى شوية !!
لؤى بص لهادى وقال :
_ بس اعتقد انك فى فترة امتحانات ومحتاجة وقت كافى وده تعب ، بقولك اى ي هادى
هادى بصله وركز معاه فلؤى كمل :
_ طب كدا كدا اعتقد انها متعلمة ، وهيبقا معاها مؤهل عالى ، وانت كنت محتاج سكرتيرة تنظملك مواعيد المكتب ، أعتقد إن هيبقا اريح ليها
هادى قال بأبتسامة :
_ هو ده بالظبط اللى كنت بفكر فيه ، اى رأيك ي هند ، احسنلك من هنا بكتير
قولت بفرحة :
_ ياااه ده انت نجدتنى ي راجل والله
هادى :
_ طب من بكرا تجيلى الشركة ، بصى هى مش بعيدة اوى عن هنا ، هبعتلك عربية قدام بيتك وتيجى تاخدك ، ماشى
فرحت اوى ، يااه أخيراً هرتاح ، وحاجة نفسى فيها حصلت ، وافقت علطول وروحت قعدت ازاكر للأمتحانات ، وانا بفكر حياتى ودنيتى وخدانى على فين ، ياااه هو معقولة ممكن ربنا يعوضنى واتجوز هادى ، ياااه هو انا استحق كل ده اصلا قولت وانا بحط القلم على الكتاب :
_اهو انا كدا علطول متجليش فكرة الجواز إلا على وقت الامتحانات ، ده اى بجد اللى انا فيه ده ما تركزى ي هند بقاا
وفجأة وانا بكلم نفسى لقيت أميرة بترن عليا ،رديت بفرحة وقولت :
_ قلبى ي ميرو عاملة اى
أميرة صوتها وصلى :
_ الحمد لله ي قلبى ، لؤى جه وقالى أنه شافك النهاردة معلش انشغلت عنك والله كنتى على بالنا وقالى كمان انك هتشتغلى مع هادى ،كويس كدا احسنلك كتير
قولت بفرحة :
_ اه الحمد لله ، وندى فين
ندى صوتها وصلى :
_ انا اهو ياللى مش بتسألى لازم نشوفك مينفعش كدا ي هند بجد ،الواحد حبك والله
قولت وانا بضحك :
_ والله وانا كمان بحبكم ، هجيلكم قريب إن شاء الله ، إلا بالحق هو يوسف خطب مين
أميرة :
_ سوزى
قولت بصدمة :
_ بجددد
ندى بزعل :
_ والله منعرفش اى اللى حصله كلنا عارضناه وهو خطبها معرفش حصل اى فى دماغه
قولت بزعل :
_ ربنا يسعده ،يمكن دى اللى هتسعده
اتكلمت معاهم كتير ،ونمت بدرى عاشان اصحا بدرى ، العربية وصلت قدام بيتنا ،كانت الساعة ٨ الصبح وانا لبست شميز ابيض وجاكت جينز على جيب اسود ،سنسلة على شكل فراشة وطرحة بيضة بصيت لنفسى برضا و قولت :
_ قمر ي بت ي هند والله انا خسارة فى البلد دى
سلمت على امى ودعتلى ومشيت ، وأخيراً وصلت ، بصيت لجمال الشركة من برة ،يخبر ابيض ي جدعان ده احنا مش عايشين والله
دخلت وانا خايفة شوية معرفش لى ، لحد ما وصلت لمكتبه ، لقيت واحدة قاعدة برة وطلبت أن ادخله ، بصتلى وقال بقرف :
_ معلش مستر هادى مدنيش ميعاد مسبق ، وبعدين مبيقابلش الأشكال دى
بصيت لنفسى وبصتلها وقولت بزعيق :
_ نعم ي عنيا ومالها الأشكال دى ،قوليلوا إن مستنياه برة ،هو عارفنى بقولك ده صحبى
قامت وقالت بأسلوب مش كويس :
_ تصدقى إنك واحدة بيئة ، وامشى من هنا بدل ما اطلبلك الأمن
قولت بغضب ووشى كان احمر خالص :
_ طب وحيات ربنا لدخله وورينى هتعملى اى
دخلت وفتحت المكتب وهى حاولت تمنعنى ، هادى وقف اول ما شافنى و ....

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close