رواية نيران الحب الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم اماني المغربي
لا حولا ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
سيف... بت انتي واخداني علي فين لتكوني ناوية تتحرشي فية.
هزت رأسها مجنون
مسك خصرها.. بيكي
ابعدت يده . كب ابعد لاننا وصلنا
سيف ..لو بس تفهميني احنا رايحين فين اوي كمية الانفاق إلي تحت الارض دي
مسك زراعها لتلتف له انتي لي غمضة كدا
سميرة بخبث .. لاني العميل ٦٠١ يعني الغموض كلة
حاوطها ظ امممممم قولتي ليا
قرب منها بخبث.. طب مش ناوية تعلميني شوية
وضعت يدها علي صدرة لتبعدة. سيف
قرب منها.. بحبك
ظهر بيتر من العدم وضربة بوكس. انت إزاي تقرب منها كدا ي حيوان
سميرة... اهدي ي بيتر
بيتر بغضب .. اهدي إي حسابي معاكي بعدين
مسح سيف وشة من الدم.. لولا انها بتحبك كنت دفنتك مكانك
بيتر بغضب ..تدفن فين يلا
مراد من الخلف. بااااااس
عقد سيف حاجبة... مراد
مراد... م براحة ي بيتر ولا انت نسيت انها مراتة
بيتر... علي الورق
شد سيف سميرة لتقع في احضانة... لا ي حليتها بقت مراتي رسمي
بيتر... انت بتقول اي نظر إلي سميرة بحدة . هو دا الي هتجوزة بس عشان المهمة
مراد.... وفيها إي انت نسيت إنك عملت زية مع كوثر
بلع ريقة .. بس انا بحبها
سيف.... وانا بعشقها
مراد بحدة لبيتر ... لا ما حبيتهاش لو كنت بتحبها كنت هتحافظ عليها من نفسك
بيتر بضيق ..... علي فكرة هي مراتي
مراد .. بس استغليت ضعفها ووقت احتياجها عشان تقرب منها بس الغلط مش عليك الغلط عليا إني سلمتك اختي وللأسف انت طلعت مش قد الثقة
بيتر مراد انا
مراد بحدة ....كفاية كلام في الموضوع دلوقتي ولا وقتة ولا مكانة
مراد لسميرة... مممكن افهم انتي مجمعانا هنا لي
ابتعدت عن سيف... فين مستر علي
علي بضيق.... مزفت اهو
ابتسمت سميرة متذكرة
علي .. مراد انا هتتجنن مبقتش عارف انا مين هل انا علي المرشدي ولا ياسر الخروم
قطعة كلمهم سميرة.... ما يهمش انت مين فيهم علي قد ما يهم انت دلوقتي عاوز تكون مين فيهم. علي راجل الاعمال الي الكل بيحلف بأخلاقة ولا ياسر إلي م عندة ذرة أخلاق
.علي بصدمة . انتي عرفتي مكانا منين
مراد.. انا الي عرفتها
علي .. نعم ولي وهي اصلا اش دخلها في الموضوع
مراد... اقدم ليك العميل ٦٠١ سميرة انور المعروف عنة في المخابرات بالعفريت
علي .. نعم مين لا لا مش فاهم انت بتتكلم عن سميرة كرتون
فتحت سميرة عينيها علي وسعها ... نعم مين سميرة كرتون
كتم مراد ضحكتة
علي ..... انتي ي ماما انتي نسيتي كل محد يكلمك تفضلي تشرحي له إزاي القط المخطط معرفش بيحب الخنفسة
سميرة... لو سمحت مستر علي اسمة القط الأسود والدعسوقة
علي ... اهو بدائنا
قطعهم مراد... ممكن بعد إذا حضرتكوا ندخل في الموضوع المهم
سميرة بتذمر... بس ما تخلهوش يغلط في الكرتون ها
مراد.. بتعامل مع طفلة وانت ي سيدي ما تغلطتش في ايو قردان بتاعه
دبدبت... مستر مراد انت كمان
ضحكوا الإتنين عليها
مراد....بس كدا ضحكنا شوية نتكلم جد شوية
علي .. طب افهم تي الموضوع
ليحكي له مراد
علي .. يعني إي انت كنت عارف وساكت
سميرة.. ما كنش لازم حد يعرف
علي ...طب إي إلي يأكد ليكوا اني مش بمثل عليكوا وإني ياسر فعلا
سميرة. حاجتين انك جيت حكيت لمستر مراد ثانيا انا معايا إلي يثبت انك علي م ياسر
مراد... بجد اتاكدتي طب لي ما قولتي ليا
ابتسمت سميرة... لان الموضوع دا اتاكدت منة من يومين بس
علي .. إزاي
سميرة .. بصمة الايد قدرت اوصل لبصمة ايدك في عقد جوازك علي مراتك اسماء وقدرت اوصل لعقد جواز ياسر وروجين وبكدا عرفت انت مين
مراد... طب موضوع القلب
سميرة.. لسا السؤال بيطرح نفسه الإجابة الوحيدة عند زوجته حضرتك الله يرحمها
علي .. طب انا مطلوب مني إي اعملة
سميرة... انك تبقا ياسر بجد
علي .. مش فاهم
سميرة .. هفهمك
احنا محتاجين حد يدخل وسطهم من غير ما يشكوا فية و نقدر نعرف شكل الزعيم وانتو انسب شخص لدى
مراد ...طب إزاي والكل عارف ان دا علي م ياسر
سميرة.. سهلة لازم نخلي علي ياسر يبقا طبق الاصل
علي .. ودي اعملها إزاي هو اه انا شبه كتير بس شخصيتنا مختلفة
سميرة...انا قدرت اوصل لبعض فديوهات إلي تقدر تساعدك انك تكون ياسر غير أنك هتخلي روجين تساعدك من غير ما تاخد بلها خليها تحكي ليك كل حاجة عن ياسر بالتفصيل المُمل
مراد .. احذر لانها شغاله معاهم
علي بصدمة.. نعم
باك
سيف.. بس انت كنت مقنع لدرجة انا صدقتك
مراد ... وانا
علي ... بااس ما تفكرنيش انا كل ما افتكر معدتي بتوجعني انا اصلا لسا بستوعب انا إزاي قدرت اعمل كدا من أصله
بيتر ....طي انتي لي جمعتينا دلوقتي
سيف .. انا حد دلوقتي معرفش إزاي قدرت تتواصل معاكوا وانا معاها طول الوقت
سميرة... سر المهنة
مراد.. طب في اخبار جديدة
سميرة .... يس قدرت اعرف اسم البيك بوص الحقيقي
الكل. بجد
مراد ...مستنية إي ما تقولي
سميرة. لسا مش كملنا
نظر الجميع لبعض معاد علي ابتسم لها
مراد ...مش فاهم احنا كلنا هنا
..... سميرة سميرة اتت فين
نظرو إلي بعض فهذا صوت أنثوي
اقتربت منها سميرة.. تعالي ي روحين
الكل . روجين
روجين ..... ازيكوا ولكن انصدمت عندما وجدت علي .. علي
نظرت إلي سميرة. هو علي شغال معاكي
اقترب منها علي .. وحشتيني الحبه الصغيرين دول
دمعت روجين.. يعني انت مش ياسر
وضع جبهتة علي جبهتها..... تؤ تؤ
حضنتة روجين وظلت تبكي فهي خلال الساعات الماضية كانت تشعر بأن روحها تنسحب منها
مراد... لو خلصتوا من جو العشق الممنوع دا مككن حد يفهمني إي إلي بيحصل هنا
ابتعدت روجين بخجل
ونظرت إلي سميرة
فلاش باك
سميرة . .. احم روجين معلش ممكن تيجي معايا البيت عندنا لاني محتاجة استشيرك في حاجة
كانت تشعر بالذنب تجاها فهي منذ دقائق تتفق علي تدمير حياتها هي ليست لها ذنب ولكن ليس ما باليد حيلة
روجين. حاضر هلبس واجي معاكي
سميرة. تمام،
ابتسمت غصب عنها.. ها قولي عاوزاني في إي
اغلقت سمر باب غرفتها لتنظر لها بحدة
لتبلع روجين ريقها.. في إي سميرة بتبصي ليا كدا لي
ابتسمت سميرة بسخرية واخرجت هاتفها وشغلته علي الحديث الذي دا بينها وبين البيك بوث
لتفتح روحين عيونها علي وسعها
بعد الانتهاء أردفت سميرة ..حبيت اعرفك اني كشفاكي من أول يوم
لتتوتر روجين.. انتي مين
سميرة ... مش مهم انا مين دلوقتي بس عاوزة اقولك انا ممكن اساعدك والفديوهات إلي بيهددوكي بيها اقدر اجبها وانهيها من عندهم بس لازم تساعديني
روجين .. اساعدك اساعدك إزاي انا مش فاهمة حاجة
سميرة ...هفهمك في الوقت المناسب بس دلوقتي انتي لازم تبقي في صفي وتساعدني انا لولا حاسة انك مظلومة ما كنت هساعدك
ساعديني ناخد حقك وحق بنات كتير غيرك حقوقهم بيضيعوا
روجين. إي إلي هقدر اساعدك فية
سميرة... ولا حاجة انتي بس هتنفذي كل حرف البيك بوص هيقولك علية بس بطريقتي انا
باك
مراد... يعني إي يعني كل إلي حصل دل كلن تمثيل كب لي ما قولتي لحد قينا اه دلوقتي
فهمت هي إزاي قدرت توصلت للتسجيل إلي بينك وبين بيتر
سميرة اولا ما قولتش لحد لان كان لازم كل حاجة تبان طبيعة ردود افعالكوا وتصرفاتكوا وكل حاجة دي طريقة شغلي السرية التامة
روجين. انتي لي ما قولتيش أن علي شغال معانا
سميرة ببرود... نفس الرد
روجين لعلي . انت كنت عارف إني بشتغل معاهم
علي بحب .. سميرة قالت ليا علي كل حاجة
بيتر ....طب بما أن كل حاجة اتوضحت ممكن افهم إنتي لي جمعتينا كلنا هنا ومين البيك بوص
سميرة.. اولا الخطة بتاعتنا ماشية لحد دلوقتي ذي ما احنا عاوزين واكتر كمان
لما بعت علي لروز كان الهدف انها هتصل بالبيك بوص وتعوز تشوفة
في نفس الوقت خليت وبيتر يكلمة عشان يشوفة
في نفس الوقت اتفقنا انا مستر مراد عشان يخفي منة ويجبر رعد انة يفضل في البيت
عشان نعرف إزاي كان رعد بجد هو البيك بوص ولا
ودا إلي حصل لما الاخداث كلها
حصلت في وقت واحد رعد ما عرفش يطلع من البيت ولا يتواصل مع حد
ومن حسن حظنا قدرنا نشوف الخلاف إلي حصل بين رعد واماني في الاوضة ودي نتيجة الكاميرا إلي مزوروعة في إلاوضة
اتفضلوا سمعوا الفديو بصدمة.
سميرة .. مستر مراظ انت تعرف حد إسمة منير..
مراد .. بصدمة.. منير منير مش ممككن يكون إلي في بالي لو طلع بجد يبقا في نصيبة هتحصل اصلا منير هو السبب في تدمير حياتي كلها
يعني انا طول الوقت دا بربي ابن الشخص الوحيد إلي دمر حياتي
صلو علي النبي
بعد يومين
جلس ممسك بيدة سلسله يحركها مثل البنادول ينظر لها بصمت مريب
أماني... عاوز إي ي منير
منير ببرود.... احنا انكشفنا
أماني. إلي هو إزاي
منير يعني الكل كان عارف انتي مين من زمان وكانوا بيمثلوا علينا
أماني.. انت بتقول إي
نظر منير إلي السلسلة
فلاش باك
روز .. مروان
منير .. اممم
....لقيت دي
عقد حاحبة .. إي دي
روز ....دي شكلها وقعت من روجين
اخذها ليدقق بها هي عبارة عن عين الحسد ليلفت نظرة أن العين بؤبرة العين متحركة ليفكها ليكتشف أنها كاميرة
منير . اه ي بنت ..... طلعتي بتستغفلين دا كلة
رن هاتفة. الو إي انت بتقول إي انت متأكد طب تمام ماشي ي
روز .. إلي في إي إلي حصل
منير بحنون... سميرة طلعت بتشتغل طب المخابرات
روز ...سميرة مين
منير .. ركزي ي روز ركزي سميرة بتكون سكرتيرة مراد إلي روحين طول المدة دي بتضحك عليها بس في الاخر طلعت انا إلي مغفل وطلعت بتضحك عليا انا
السلسلة دي روجين قالت ليا أن سميرة ادتها ليها هدية بمعني كدا كل مقابلة بينا كانت سميرة علي علم بيها
باك
منير .. بس المشكلة مش هنا وبس المشكلة انهم قدروا يعرفوا انا مين
أماني بصدمة .. نعم طب إزاي
منير بكرة .. لعبوها صح ولاد ......
فاكرة اليوم إلي اختفت غير منة كلن نفس اليوم إلي اتعرضت له روز من هجوم ياسر كان نفس اليوم إلي بيتر إلي طلع اخو سميرة كلمني عشان يقبلني
كانت خطة منهم عشان يحصروني وانا ذي العبيط وقعت في المصيدة
أماني..طب هنعمل تي دلوقتي
منير بشر ..هنعمل كل خير انا عاوزك بس تجيبي امة ليا وانا هتصرف في الباقي
أماني.. انا خايفة
منير... إي ي لولو هتخافي من اي هما كدا كدا كشفينك والله أعلم من امتي دا حتي اختفاء منة وظهرها يأكد كلامي
كانوا عاوزين يجمعوني بيكي عشان نتكلم واكيد في كاميرات مزوعة وخاصة بقا من يوم خطفك لمنة ومراد غير طقم الحراسة يعني من يوميها شاكك فينا من أول لحظة
بس بما أن كل حاجة انكشفت نلعب علي المكشوف
هتروحي القصر عادي حاولي بأي طريقة تحرجري امة برا دا مهمتك الوحيدة واتمني تنفذيها صح
أماني.. طب إي خططتك
ابتسم بشر ...هتعرفيها أول ما توصلي العنوان دا .....
كوثر .. حاضر جاية براحة
لتنصدم بسلمي. سلمي
صفرت سلمي.. ايش ايش الحلوة دي ي بت صحيحي الإدمان كان مخليكي واردة دبلانة
كوثر .. اي جابك ي سلمي ومين عرفك مكاني
سلمي حضنتها وزقتها برفق .. اخص عليكي ي كوكو يعني انا اول مرة اجي بيتك و ما شفناش بعض من زمان تستقبليني كدا لا لا بجد اخص
رفعت إيدها.... لأنك م مرحب بيكي ي سلمي وياريت تتفضلي من غير مطرود بدل ما طلب البلوليس
سلمي .. وعلي إي الطيب احسن . انا كنت جاية اعمل بأصلي واطمن عليكي دا احنا حتي بينا كوكاين وهروين
عندما انتهت كلامها استغلت جمود كوثر ووضعت قماش بيضاء علي أنفها حاولت أن تحرر نفسها ولكن لااسف فقدت الوعي
لتصرخ سلمي .. الحقوني ي ناس الحقوني ي عالم صحبتي اعمل عليها حد يساعدنا
ليأتي رجلين لتغمز لهم سلمي عند.اجتماع الجيران
سلمي . ادخل بسرعة وحد فيكوا يتصل بجوزها تعال بسرعة ساعدني اوضيها المستشفي
اخد الجيران... استنوا انا معرفش حد فيكوا انتو مين
كان موجة كلامة الرجالة إلي اتوترت
سلمي. يعم انت ليا هتسأل صاحبتي بتموت جوا تعال معاهم وجيب كل العمارة لو حابب بس ننقذها الاول
... طب باي وانا هتصل علي جوزها اقولة
سلمي. عين العقل ثم تمتمت في سرها .. جيت لقدرك دل اخر التتطفل
وما هي إلي دقائق حينما صعدوا إلي السبارة قاموا بتكميمه ليغمي علية .
سلمي ببرود... دا اخر إلي يدخل في إلي ما يخصهوش
سلمي ... كدا نفذت إلي طلبتة ي بوص
منير بشر... كنت عارف ان ما في حد هيقوم بالمهمة دي غيرك
سلمي .. هههههه في الخدمة علي طول ي باشا
بس ذي ما انا نفذت طلبك هتنفذ طلبي
منير.... اكيد ي روحي انتي روحي البيت بس وهتلاقي
كل إلي طلبتية
اقتربت سلمي منة . ... هتوحشني
ضحك منير وقربها اكتر.... انتي اكتر ي حياتي
سلمي... هستناك في سويسر ذي ما اتفقنا
منير ...اكيد يروحي هنتقال ابتسم بخبث وهمس بس مش قريب
بيتر بغضب ... يعني إي فين مراتي
.... استاذ بيتر ذي ما احنا قولنا لحضرتك هي اغمي عليها وصاحبتها خدتها علي المستشفي
بيتر ...انا مراتي معندهاش صحاب
....ي استاذ احنا قولنا إلي شفناة في بنت دخلت لمراتك الشقة حضنوا بعض ودخلوا الشقة وبعد فترة صرخت وقالت أن مرات حضرتك اغمي عليها ومش عارفة تفوقها
مسك من هدومة.. بقولك مراتي ما عندهاش صحاب
لتاتي امراءة من الخلف انة جوزي معاهم
بيتر .. جوزك
... صحيح مستر سعد راح معاهم
اتنهد براحة. طب ممكن رقمة
مفيش حد بيرد اغلق الهاتق بضيق
بيتر.. ممكن توصوفوا ليا البنت إلي جات لمراتي
اخرج بيتر هاتفة و هو يدعي إلا تكون تلك الملعونة التي ادخلتها لعالم الادمان.. هي دي
.. اه
تجمد مكانة اكيد تلك الفتاة فعلت بها شئ
بيتر . الو ي مراد كوثر اتخطفت
...نعم انت بتقول إي
حكي له المختصر بس انا عارف انا هوصل لها إزاي
... تمام وانا ثواني وهكون عندك
وصل إلي بيتها وجدة مفتوح قليلا ليدخل بغضب دون تفكير
ليجدها غارقة في دمها و تلتقط انفاسها الأخيرة
ليتجمد مكانة لتشاور له بيدها وتهمس كوثر
ليجري عليها... كوثر فين انطقي انطقي
... ارفع إيدك المكان كلة محاسر
منة.. الو
منير .. وحشتيني ي منمون
منة بخوف... مين
منير .. تؤ تؤ اخص عليكي في حد ينسي صوت حبيبة
منة . انت مين
منير...منير منير الخطير يارب تكوني فكرلني ذي ما انتي ما بتغبيش عن بالي ههههههه صحيح هتنسيني إزاي وانت طول الوقت بتفكري مع جوزك الخطير في كيفيه القبض عليا ههههههه
لتصمت منة من الصدمة خططتهم اصبحت مكشوفة
منير .. تؤ تؤ روحتي مني فين انا عاوزك مصحصة كدا لان محضر ليكي مفاجاءة جامدة
بلعت ريقها... انت مفكر إنك بكدا هتخوفني علي فكرة بقا قريب قوي هنمسكك
ضحك منير بشر.. هههههه عارف ي حياتي بس احب اقلب الاية واقولك انا إلي همسكك بصي انا ما بحب اضيع وقت هبعت ليكي فديوا لطيف كدا لو عجبك هستناكي ..... كمان عشر دقايق بس حسك عينك حد يعرف وألا حبيبة قلبك الي في الفديوا هتروح فيها
شاهدت الفديو سريعا لتنصدم فشقيقتها مقيدة علي الفراش في مكان مهجور
ليصدع رنين هاتفها.. انا قولت اشوف ردك عشان ما بحبش استني كتير امشي ولا هتيجي معايا
بلعت ريقها وقالت بحدة .. عارف لو لمست شعرها منها هموتك
ضحك .. ههههه بحبك وانت شرس خمس دقايق لو ما نزلتيش الخمسة إلي بعدهم هبعتلك اختك
نيران الحب ({38} الاخيرة
لا حولا ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
بيتر.. دور علي كوثر وهاتها ي مراد مراتي فرقبتك ي مراد
سميرة برعب .. هو حصل إزاي وأنتي وإزاي محدش يبلغني
مراد.... اهدي ي سميرة كل حاجة جات بسرعة كوثى اختفت بسبب المقتولة بيتر راح لها وانا أول محصلتة لقيت هدومة كلها دم والشرطة مسكاة
سميرة...طب كوثر لسا مش عرفت عنها حاحة
مراد بعجز .... لا
سيف بنهجان.. على كلمني وقالي انة مش قادر يوصل لروجين
نظر إلي بعضهم بصدمة
مراد .. منة
اتصل بسرعة عليها... لا إجابة اتصل علي البيت محدش بيرد
مراد برعب ...محدش بيرد
نظر إلي بعضهم.. اكيد.في حاجة غلط
سيف .. او خططتنا انكشفت ليهم
جري مراد بسرعة بدون تفكير علي القصر
حضن سيف سميرة . اهدي
بلعت ريقها و تجمعت الدموع في عينيها.. دا كلة حصل بسببي ما كتش مفروض ادخل حد اللعبة
سيف. اششش ملكيش ذنب انتي بتأدي شغلك غير إنك بتحاولي تساعديهم
سميرة .. ها ي حضرة المحامي بيتر إي وضعة في القضية
المحامي.. مش هضحك عليكي لان مستر بيتر موقفة صعب خاصه أنة ممسوك متلبس غير أن في شهدة في الموضوع
سميرة .. يعني إي يعني اخويا هيتسجن ظلم
المحامي.. انا هعمل كل إلي عليا بس الباقي علي ربنا
سيف..اهدي ي سميرة
سميرة بضعف اهدي إزاي اخويا مسجون بتهمة قال مراتة مخطوفة روجين اختفت ومنة الله اعلم إي إلي حرا ليها
منة بصريخ .. عااااا هاتلي اختي ي حيوان انت عملت فيها إي
منير . اشش اخص عليكي لما تقولي لجوزك المستقبلي أنة حيوان
منة . جوز مين انت اتهبلت انة متجوزة.
منير .. تؤ انتي هتكوني أرملة ههههه.
منة بخوف علي مراد.... أنت قصدك إي هجمت علية ...عارف لو فكرت تأذية هموت ي منير هموتك
مسك منير إيدها وقربها منة ..... بقيتي شرسة قوي ي موتي
تفت في وشه
ليتركها و يمسح وجة بحدة ولكن ما لبث أن تحولت ملامح وجة لإبتسامة صفراء.... امممم هدفعك إلي عملتية دا غالي
تفت تاني... لو مفكر انا خايفة منك تبقا عبيط
ابتسم بشر.... ايوة انتي مش خايفة مني بس خايفة عليها
انهي كلامة لتظهر شاشة يوجد بها كوثر تصرخ وتطلب النجدة وشخص يقترب منها حاملا محقن
نظرت له برعب... أنت هتعمل فيها إي
منير ... ولا حاجة هرجعها مدمنة تاني شفتي انا طيب إزاي
نظرت منة للشاشة ثم له .. لا لا ارجوك بلاش دا لسا بتتعافي وممكن يحصل لها انتكاسة لو خدت
منير... تحت امرك رن علي الفون ليتوقف الشخص إلي في الشاشة عن التقدم
منير يتلاعب... لو عاوزة أخلية يطلع من الأوضة وتتطمني عليها يبقا لازم تنفذي طلبي
منة .. انا موافقة موافقة علي إي حاجة تعوزها
منير.. اممم حتي لو قولت ليكي تتطلقي من مراد
صمتت قليلا ثم هزت رأسها بالموافقة و الدموع تهطل كالأمطار
ضحك منير... بس انا مش هقولك كدا
رفعت رأسها بصدمة لتتراجع للخلف عندما راته يتقدم منها
ابتسم بشر.. انا عاوزك تبوسيني
فتحت عيونها علي مصرعيها وهزت رأسها بالنفي . لا لا انا لايمكن اعمل كدا دا علي جثتي
منير ....هههههه مش علي جثتك انتي علي جثت اختك أول كمل شغلك
جريت عليه . لو لا ابوس ايدك ما تأذيها انة موافقة موافقة
اخفضت رأسها بخزي وبكت
منير... وقف رفع ذقنها.. يالة انا مستني
منة ببكاء.... مراد انت فين
منير .. يالة ي منة مش عندي الوقت كلة ليكي في حاجات كتير لازم اعملها فابوسيني يله
اقتربت منه وقتلت في سرها .. يارب يارب انت عارف حالي فى سمحني
غمضت عينة بقرق واقتربت منة لتبتعد مشمئزة وتقيأت علي ملابسة
مسك شعرها بقرف من تحت الحجاب.. مهم عملتي مش هتخليني اتنازل عن طلبي
جلب لها بعض المياة.. يلة
اقتربت منة٣ ثانيا ببطي ليمسك حجابها ويقربها منه لتضربة علي صدرو ليمسك يدها ويجعلها تضعهم حول عنقة من يراهم ومن بعيد يظن انهم متفاهمين
ليبتعد عنها ماسحا شفتيه بتلذذ احلي من الشوكولاتة هههه
مسحت شفايفها بقرف تريد التقيا مجددا وتبكي في صمت
منير.. خدوها لاختها
مسك الفون وابتسم بشر.. اممم احلي بوسة دقتها ههههه نبعتها بقا لمراد هههه
لدلف القصر بسرعة البرق ليري جميع الحرس نايمة
ليترتعب.. منة مننننة ماااااماماا
شد شعرة من الغضب لتأتي له رسالة
مراتك اطعم من الجاتوة ليرمي الفون عندما رأي مقطع الفديو ورسالة ..الفديو الجاي في اوضة النوم
مراد بغضب.. ورحمة امي ما هرحمك ي منير الكلب هموتك علي إيدي المرة دي
منير.... سمرا إلي مجناناني
سميرة يترقب.. مين
منير.. تعرفي انا ما كنت اعرف انك بالجمال دا كلة
سميرة بحدة . مين معايا
منير.. تعرفي لو كنتي معايا كنت هلبسك لبس غير إلي دافنة فية نفسك واخلي الشعب كلة بتمني يقضي ليلة واحدة معاكي
سميرة.. انت حيوان وسافل
منير . سافل اه حيوان تؤ لسا ماةوتحولتش عشان كدا هساعدك انك تتطلعي اخوكي من إلي هو فين
سميرة.. انت مين
منير.. انا كابوسك الأيام الجاية هههه هستناكي في ...... لوحدك اه بلاش تستخدمي ذكائك لانة هيتقلب ضدك انتي وصحابك خاصة مرات اخوكي
سميرة . منير
منير ....مستناك علي نار ي جميل
نظرت إلي الهاتف بشر... اممم حد اللعبة بداءت تحلو
وقت منة راجل منير وابعدتة عن كوثر وحضنتها... حبيبيتي انتي كويسة
عيطت كوثر فحاولت تهدائتها مع محاولة منها لفك الحبال
لتأخذها في حضنها ...انتي كويسة
دفنت رأسها في صدرها وبكت..... انا خايفة ي منة خايفة قوي
منة بحزن .... ما تخفيش ي روحي انا معاكي
تشبثت بها اكثر...منة أنا حامل انا خايفة علي ابني
نظرت لها بصدمة.. حامل
هزت رأسها بالموافقة .. هو بيتر مجاش لي انا خايفة قوي
لتحضنها منة بخوف واتنهدت.. هيجوا هيجوا ويخلصونا بس انتي اهدي
حضنتها كوثر جامد ...علي فكرة انا بحبك قوي هو له كنت زعلانة بس عمري ما قدرت اكرهك
منة بحنان ودموعها علي خدها .. وانا بموت فيكي ي روح قلبي
وصلت سميرة المكان لتنضرب من الخلف وتقع مغشي عليها
ابتسم بشر لما اتصل مساعدة وقالة الأخبار انها بقت في معاه و تأكد أن محدش لحقها
بيتر.... مراد مراد فين كوثر
الكل بصدمة ... بيتر انت طلعت إزاي
بيتر . في واحد جة اعترف انه الب قتلها وطلعت
لم ينهي كلامة وإلي تليفون الاربعة رن كول فديو
لينظر إلي بعضهم ويفتحوا
ليظهر منير.. اهلا اهلا بالحلوين اممممم طبعا أول مرة تشوفي وشي الحقيقي هههه معداك ي مرو اكيد.حفظني
كل منهم سأل علي ما يخصة
منير بخبث.. اهدوا اهدوا كل واحد بالدور اممم هنبداء بأستاذ ياسر هههه قصدي علي
وجة الكاميرا علي روجين المقيدة وموضوع علي رأسها سكينة
ثم إلي كوثر التي تصرخ و تحاول ان تحرر نفسها قبل أن يعطوها ابرة
سميرة إلي رشوها بالمية عشان تفوق
مراد .. فين منة.
منير ..هههه لا منة دي هخليك تشوفها علي سرير وفي حضني
مراد بغضب.. لو لمست شعرة و أحدها هقتلك ي منير هقتلك.
منير ..هههه يعني ما سألت عن امك و لا بنك اوبس قصدي ابني
وجة الكاميرا ليها... عشان بعزك بس محدش قرب منها.
مراد .هقتلك ي منير هقتلك
منير.... هههههه مستنيك ي برو
منير بحدة .... اسمع منك ليه إلي عاوز يشوف مراتة تاني في اربع عربيات مستنية كل واحد فيكوا برا هتركبوا فيها وإي حركة غدر التمن الحلوين دول سلام
هههه اه الف مبروك ي بيتر ولا اقولك ي سحس افضل ههه المدام حامل بس لااسف شكله هيطلع مشوة من المخدرات إلي انا هرجعها تدمنها تاني
ليصرخ بيتر في وجة ليغلق الخط ببرود
ليتوجة إلي سميرة و يشد علي شعرها لتصرخ ليردف بغيظ.... بقا واحدة ذيك انتي تخدعني بس معلش انا دلوقتي هوريكي مين منير
سميرة..... هما ملهمش ذنب سيبهم
منير ... ههههه عندك حق ملهمش ذنب بس كل واحد جوزها كان بيستغفلني ويخدعني
بعد فترة وصل الشباب وتم تقيدهم امام حبيبتة
منير .. هههه منظركوا حلو قوي
مراد ... فين منة
اقترب منة وقام بضربة..... ما تجبش سيرتها علي لسانك
ليغمض عينة . فين منة ي منير
منير بشر... هههه عاوز تشفها من عيوني
ضرب كف علي كف لتنفتح الشاشة علي منة المقيدة في الطائرة
شد منير شعره. شفتها صح يالي بقا ذي الشاطر كدا طلقها
صرخ في وجه.. طلقهااااا
مراد.... مش هطلقها فااهم دا علي جثتي
تركة منير. هههههه الغالي والطلب رخيص
وحهت أماني المسدس علي كتير ... انت هتعمل إي ي منير احنا ما تفقناش علي كدا انت قولت مراد مش هتأذية
منير .. هههه امممم نظر إلي مراد ....للاسف حبتك شفت الكل بيحبوك إزاي تعرف إنها كل مرة هي إلي بتخليني ما موتكش
واحد اتنين تلاتة كان ضريبها بالنار٤في قلبها
اتنهد. بكرة الاغبياء
نظر لمراد.. ها ي مراد هتطلق ولا اخلي واحدة من الحلوين دول يموتوا
نظر للجميع الذين يتتطلعون بخوف ثم نظر إلي منير بعجز.. هطلق بس بشرط
شد منير شعر مراد وأردف بغضب... ما في حد يعطي شروط هنا غيري انت كدا كدا هتطلق بمزاجك غصب عنك هتطلق او عادي انت كدا كدا ميت م فارقة
نادي علي رجلته ... خد البنات ذي ما تفقنا وبعدين عاوزكوا تولعوا في المصنع عاوز اشوف هم جثتت محروقة
في مكان تاني
.. ها ي فندم نهجم المكان كلة بقا محاصر
... لسا مخدناش الإشارة
... بس ي فندم ذي ما حضرتك سمعت الوضع جوة مأزم
.... قولت ليك ما ينفع نتحرك من غير الأوامر
نظر إلي ساعتة .... يلي ي سميرة يلي
ابتسمت سميرة بخبث عندما استطاعت أن تصل إلي تضعط علي المشبك المزجود في رأسها
فلاش باك.
سميرة...الو فهد باشا
فهد...سميرة عاش من سمع صوتك
سميرة...محتاجة مساعدة
فهد ... مخدرات ولا سرقة اعضاء
سميرة.. مراقبه
عقد حاحبة.. مراقبه انتي عارفة. ا مش تخصصي
سميرة .... افهمني ي فهد انت هتراقب عشان توصل المخدرات مافيا والحاجات من إلي قلبك يحبها
فهد .. امممم تفاصيل اكتر
حكت له سميرة بالمختصر
فهد....وانتي عاوزاني دلوقتي اراقب منير دا
سميرة.. احبك لماا تفهما وهي طيرة
فهد .. ههههه
فهد .. الو ي سميرة منير قابل بنت تقريبا اسمها سلمي بعتلك صورتها
سميرة....دي نفس البنت إلي خلت كوثر تمشي في طريق المخدرات
فهد.. انا هبعت واحد يمشي وراها أول ما تخرج
سميرة.. فهد أهم حاجة منير لانة بغير شكلة ذي الحرباية
فهد ... إي هي خططتك الجاية
سميرة هروح ليه
فهد .. كدا خطر علي حياتك وحيتاتهم
سميرة...ما تقلقش٣عليا انت دلوقتي عند البنات
فهد....محاصر المكان اهو
سميرة ... تمام لبست الساعة إلي قولت ليك عليها
فهد... ايوة
سميرة.. يبقا علي خيرة الله لا إله إلا الله
فهد... محمد رسول الله
باك
فهد ... يلي ي حازم بسرعة اهجم
نظر سيف لسميرة لتبتسم بمكر
ليحرر نفسة سريعا لانه قد وضع جل علي يدة وعلي يد الاخرين لسهولة فك الحبال الصعبة
احد رجاله منير همس له .. الحق ي بوص الشرطة بتهجم٤علي المكان
منير بغضب ...إزاي حصل دا
ومن غير مقدمات لقي مراد بيضربة
والباقي بيضرب الي ماسك مراتة
(اسفة إني مش قادرة اخليكوا تتخيلوا بس بجد تعبانة وعندي سخنية وبكتب بالعافية فاسفة علي كروتة الاحداث *
يبداء كل من الشباب بضرب الرجالة مع ضرب نار البوليس حصل الاشتباك بس منير قدر يهرب ليجري ورائه مراد
وقف منير علي السطح.. خطوة وحدة وهكون مفرتك راس الولد
بلع مراد ريقة فمهما يكن عز هو الذي قام بتربيتة. سيب الولد الولد ملهوش ذنب
اقترب من الطيارة ...ههههه مهما عملت انا الي انتصرت في الاخر هاخدها واسافر ههههه قولت ليك قبل كدا هرجع وهاخدها منك
عز بصريخ .... بابا ااااا
مراد د. ما تخفش ي عز أنا معاك ما تخفش
واقف عاجز لو اتحرك خطوة الطفل البرئ هيموت
منير بحدة السواق... يالي اطلع بسرعة
هز رأسه قم التف له موجه له السلاح.. وقعت ي منير
استغل مراد انصدامة وجري علية و ضربة و الطفل
اتمسك منير وبقت الكل بأمان
سميرة.. مش عارفة اشكرك إزاي ي فهد
فهد بمزاح.. انك تحني عليا وتتجوزيني ههه
شدها سيف لخصرها وقال بغيرة.... ما تحترم نفسك ي جدع
ليضحك فهد
...... و بعدين ي ماما إي إلي حصل
سميرة.. ولا قبلين ي روح ماما بباكي يوميها كان هياكل فهد بس لحقناه
.... الله امتي بقا اعيش قصة حب ذي دي
سميرة.. هيجي٣اليوم ي روحي بس اهم حاجة بلاش تتضيعي مشاعرك مع إي حد لان إلي مكتبلك هتشفية
تكلمت فتاه اخري وقامت بتعديل نظارتها.... مع احترامي ليكي ي ماما وكل قصص الحب إلي قولتيها ليا
بس الحب دلوقتي مبقاش موجود زمنكوا غير زمنا
دخل سيف .. لي بتقولي كدا ي حبيبيه بابا
شمش بجمود.... لان دي الحقيقة عن إذنكوا تصبحوا علي خير
سميرة للفتاة الاخري.. مال اختك
هزت كتفها نور....انا اعرف منين وبعدين انتي عارفة بنتك معقدة
سميرة.. نور احترمي نفسك لما تتكلمي عن اختك الكبيرة كدا
نور بملل.. اختي الكبيرة إي دا الفرق بينا خمس دقايق
باست وخدها.. تصبحي علي خير ي جميل اقوم اعمل مسك عشان افضل نضرة ذي
سميرة لسيف.... انا خايفة علي شمش قوي ي سيف بقالها فترة مش مضبوطة
سيف بتوتر ...ها اه وانا كمان ملاحظ
ي بنات ي بنات
احد الفتيات... في إي ي إزاعة
ابتسمت تلك الفتاة.... عز وصل
لتقف أحداهن بسعادة.. انتي بتتكلمي بجد إسراء
غمزت إسراء لها ... هو الكلام دا في هزار بردوا ههه ي كوكو
نطت في مكانها بسعادة ..عز وصل عز وصل
فجاءة صرخت ..عااات البس إي البس انا لبسي كلة قديم
اسراء . اهدي ي ماما اهدي كدا لبس إي إلي كلة قديم٣دا انتي ليا عاملة شبنج الاسبوع إلي فات
ما تتكلمي ي حجة ميكة
مليكة...ها
كريمة.. مالك ي ميكا انتي مش فرحانة أن عز جة ولا اي انتي نسيتي انكوا فريند
اتوترت مليكة.. اهو انتي كنا انتي نسيتي اننا بطلنا نتواصل من يوم مسافر
زمت شفتيها... اموت واعرف إي إلي حصل عشان يحصل كدا
ابتسمت بحزن.. ما فيش تعالي بقا اختارك طقم
جريت كريمة علية.. عزززز
ضحك عز وخدها في حضنة ولا بيها.. قلبة ودقاتة
كريمة... هههه بكاش
نظر إلي مليكة... وحشتيني
كريمة وانت كمان ي عز
اخفضت مليكة نظرها بحزن
وجة نظرة إلي كريمة.. إي الحلاوة دي ي بت
كريمة بخجل ...من بعض من عندكوا ي كبير
سليم..... إي إلي بيحصل هنا اختي في حضن اعز أصدقائي
نظر عز لمليكة بجمود.... واحد وخطيبتة اش دخلك انت
كريمة بصدمة... خطيبتك
رفعت مليكة نظرها له والدموع في عيونها