اخر الروايات

رواية نيران الحب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم اماني المغربي

رواية نيران الحب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم اماني المغربي 

نيران الحب 🔥 ({32} لا حولا ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
سميرة... ماما أرجوكي اسمعيني
الام .. قولت اخرسي مش عاوزة اسمع صوتك
نظرت إلي روجين لتسالها بعينيها ماذا فعلت
روجين بهمس .. قالي جاي في الطريق وهو هيتصرف بس إي علاقتك بية
سميرة بضيق.. هو ما وقتة ي روجين دا وقتة
في سرها .. دا كلة ي سيف الزفت والله لأوريك
عنتر بسعادة... واخيرا ي شوكولاتة هتنوري البيت
نظرت له بقرف فذالك العبيط لا يعلم إنها خطة فهي لن تخاطر وتدخلة اللعبة هي فقدت اتصلت بأحدهم لتجله يلعب في عقلة الذي يشبة حبة الخرز حتي يقوم بما فعلة
يظن أنة سيتزوجها في احلامك ي عنتر ابحث لك عن عبلة غيري
عضت شفتيها بقلق.. إنة لم يأتي سيف في الوقت المناسب هي بتاكيد ستتدبس في ذالك العنتر لأجل نجاح خططتها
المأذون ... اين العروسة
الام ... اهي
اقترب الأب وهمس .... متاكدة
نظرت لوالدها وهي علي وشك البكاء ولكن ابتسمت لو وهزت رأسها فهي ستفعل إي شئ لأجل مصلحة بلدها
.... واين العريس
قبل أن يرد عنتر دخل سيف بطلتة التي تخطف الانفاس واضعا يدة علي بطنة مكان الجرح خلع نظارتة.. اهو بشحمة ولحمة
فرحت سميرة كان الأمر اصبح حقيقي وليس مجرد تمثلية اصبح قلبها ينبض بشكل جنوني كأنة فارسها الذي اتي لياخذها علي حصانة الابيض
ضيقت عينها فالمشمحترم فاتح صدرة للعرض قليل الأدب
الام.... وانت تطلع مين
وقف عنتر بصدمة وخوف من نظرات سيف التي تأكد لة بان نهايتة قربت
سيف بغرور ... انا الرائد سيف الزياد والحقير إلي كنتي ناوية تجوزية بنتك دا كان بيحاول بتعدي عليها ولما ساعدتها حاول يتهجم عليا وذي ما حضرتك شايفة إصابتي
شاور بيدة للعساكر .. هاتوة
عنتر .. كداب دا تلقية متأمر مع بنتك ضدي
اقترب سيف ببرود منة وضربة بوكس... لتاني مرة هقولك اسمها ما تجبهوش علي لسانك خدووووة
الام .. ي فصحتك ي هوانم ي فضحتك
سيف.... ما فيش فضيحة ولا حاجة وانا قدام الناس دي كلها يشرفني اطلب ايدها
نظر لها بحب فاخفضت رأسها خجلا لا تعرف لماذا قلبها يدق هكذا فهذة مجرد تمثلية لماذا تشعر إذا بان كل ذالك حقيقة
لا تعرف كيف تم كل شئ سريعا فجاءة وجدت نفسها تجلس معة لحالها
حاولت التركيز لكي تعنفة لانة قد تأخر عنها... ممكن افهم انت أتأخ اممممم
جحظت عينها حينما قَبلها و أصبحت أعصابها لم تعد بها لم تستوعب بعد ماذا فعل
حينما ابتعد تلقائيا رفعت يدها لتصفحة فمسك يدها وهمس بخبث... مش كل مرة هخليكي تمدي ايدك
انهي كلامة واقترب منها
بداءت تذوب بين يدية بسبب لمساتة لها ولكن فاقت علي حالها عندما أزداد جرائه
فزقته بعيد عنها فأردف بضيق... مالك ما كنا حلوين
من غيظها ضربتة القلم التالت...... انت قليل الأدب وسافل اوع تفكر اني سلعة رخيصة تستعملها وقت ما انت عاوز فااهم رفعت صبعها امام وجة تهددة.
ما تنساش السبب الحقيقي ورا جوازنا فاااهم
كذ علي أسنانة بغيظ وحك انفة واقترب ببطئ منها جعلها تتراجع للخلف
شدها من خصرها لتصدم في صدرة لويا يدها تحت يدة وهمس بشر ... مش انا إلي واحدة ست ترفضني
وأكمل بغرور لكي يثأر لكرمتة.. اما سلعة رخيصة فانتي كدا بجد
نظرت له بالصدمة ودموعها بداءت في النزول
اكمل بلا رحمة.... اما السبب الحقيقي لجوازنا عشان أزلك واخد.حق القلم إلي أدتية ليا مش عشان انقذك وكلام الروايات دا
نظر له نظرة اخيرة قبل أن يغادر.. خمس دقايق وألقيكي جاهزة عشان هتروحي بيتك ي عروسة
كانت مصدومة من تصرفاته كيف له أن ينسي أن ذالك.مجرد تمثيل وكيف يخبرها بأنه رخيصة
مسحت دموعها بقوة فهي ستجعلة يندم ويبكي بدل الدموع دم علي كلامة
هي لم تخف من كلامة لأن هي من تمسكة من يدة التي توجعة وليس هو
اماني المفربي صلي علي النبي
دخلت روجين بعد خروجة.. هو بيعملك كدا لي انا اسفة سمعت كلامكوا بالصدفة
اممم هي فهمت لماذا تصرف هكذا بالتاكيد شعر بروجين ولكن هذا لا يعطيه الحق بان يقترب منها أو يحدثها هكذا هي لن تتراجع إلا عندما تعلمة الادب
طرقعت روجين صوباعها... ها روحتي مني فين
سميرة .. ها أنا اهو بس شكلي دبست نفسي مع إلي اوسخ من عنتر
روجين.. هو إي حكايتك مع سيف
سميرة. ولا حكاية ولا رواية قبل كدا اني ايدي فاضربتة بالقلم وهو استحلف يوميها ليدفعني التمن وشكل أول ما الفرصة جات قرر ينتقم
روجين.. ربنا معاكي دا شكلة شراني طب هتعملي اي انتي مش قادة
سميرة .. سبيها علي ربنا فهي لا تهابة علي إي حال يكفي إن خطتتها ستنفذ كما تريد
لا حولا ولا قوة إلا بالله العلي العظيم أماني المغربي
منة بدلع... الو ي مرادتي
مراد بضيق فهو لم ينسي ما حدث بالصباح...... خير
منة برقة. وحشتني
ابتسم ولكن اخفي ابتسامتة سريعا كأنها تراة... ومن امتي دا
منة بحب .. من أول ما عينك بتبعد عن عيني وانت بتوحشني
لمعت عينة بحبة وإزدات بإبتسامة..... وإي السبب إلي غير رأي السنيورة وخلتها رضية عني بالشكل دا
منة بحب .. قلبي
مراد.... قلبك مالة
منة .. بيقولي أنة محتاجك ومشتقلك حد الجنون
مراد.....أقولي له إني انا إلي مجنون به هو وصاحبتة
منة . يعني خلاص مش زعلان
مراد بمكر ... والله حسب انتي هتصلحيني إزاي
عضت علي شفيفها بخجل ونظرت إلي ملابسة بالعة ريقها ولعنت حالها كيف فكرت في ذالك من الأساس كل ذالك فقط لتجعل تلك الحرباية تشيط ولكن كيف ستواجة
مراد. روحتي مني فين ي عمري
منة .. ها لا ما فيش انت فين
مراد ظ. اممم ممكن قدام اوضتك
منة.. عاااا لا لا ما تدخلش
ضحك مراد.. انا مش هعمل حاجة غير اني هدخل
فتح الباب ليتصمر مكانة بلعت ريقها بخجل موقعة هاتفها من يدها حاولت أن تداري جسدها عن عيونة
تقدم منها ببطئ كالمسحور .... هو انا روحت الجنة
خفضت نظرها فرفع ذقنها واقترب هامسا.... ما تبعدهمش عني تاني
حملها وتوجة بها إلي السرير وهو يهمس لها بكلامات العشق والغرام
قبل أن يقترب سمعوا صريخ أماني
نهضوا مفزوعين
منة بخوف... إي إلي بيحصل
مراد... استني عندك انا هطلع معاك
مراد بحدة.. تتطلعي فين وانتي بالشكل دا
منة بحدة.. هلبس ي مراد
مراد ..اعملي إلي يريحك غمز لها بس ما تنسيش إلي حصل دا مايتحسبش
ضحكت منة
لعن مراد أماني بجميع لغات العالم ..... الله يخدك ي حيزوبانة مش لقية غير دلوقتي وتصوتي يصوتي عليكي ي شيخة دنيا واخرة
ضحكت منة بعلوا صوتها من منظرة فهو يكلمها ككبار السن
نظر لها مراد بيضيق وهو يلبس قميصة.. هتسكتي انتي كمان ولا اعمل نفسي من بنها ونخلي ليلتنا للصبح
خفضت رأسها واضعة يدها علي فمها لكي تصمت
فابتسم مُقبل خدها... تصبيرة علي ما ارجع ليك ي جميل
تجمع الجميع حول أماني يحاولون فهم سبب صراخها
مراد.. في إي بتصوتي كدا لي
جربت وحضنتة وعيطت.... عز قاطع النفس ي مراد عز قاطع النفس
تجمد الجميع محلة من صدمة شعر مراد بأن قلبة توقف عن النبض للحظات فعز بالنسبة له العالم اجمع
ضربت أماني علي صدرة ..... انقذ ليا ابني ي مراد عز بيموت
لا يعرف كيف وصل له نزل علي ركبتة ودموعه متجمدة في عينة يحاول أن يكذب كلامها
وجدا وجة مصفر جسدة أصبح ثلج
مراد بوجع وهو يلمس خدة عز عز فوق بابا حبيبك جة عشان يخدك بالطيارة بتاعتك ذي ما اتفقنا
هز جسدة لم يجد حركة فبكي.. عز عز لااااااااا
حضنة مراد وهو يصرخ عزززززز
شهت منة واضعة يدها علي فمها بصدمة من منظر مراد وعز لتبكي فا في الفترة الماضية ذالك الطفل اخد حيز كبير من قلبها
سبحان الله بحمدة سبحان الله العظيم
كان بيتر يجلس مُغطي وجة بيدة يلعن حالة فماذا فعل لقد استغل ضعفها ليجعلها زوجتة كم هو حقير كيف لم يستطع أن يتحكم بحالة كيف
عندما شعر أنها بداءت تستيقظ اخذ شهيق وزفير وقرر أن يعتزر منها ويخبرها أن ما حدث كان مجرد لحظة ضعف منة ويطلب منها أن تغفر له استغلال ضعفها
بداءت تفتح عينيها ببطئ هي مستيقظة منذ فتة ولكن لم تظهر ذالك خجلة مما حدث بالأمس هو يحبها كما تحبة واخيرا وجدت شئ لكي تتمسك في الحياة
قررت أن تستيقظ وتخبرة بأن تلك الليلة لن تنساها في حياتها قط وأنها تعشقة وتريد أن تكمل حياتها مهو وأنها ستتغير وتصبح افضل لكي تشرفة ويفتخر بها هي اكتشفت لتو انها لا تحبة فقط هي تعشقة
ابتسم غصب عندما رأها تنظر له وتبتسم بخجل
قبل أن تنطق هي بحرف تقدم منها ومسك يدها.... انا بجد اسف ياريت إلي حصل إمبارح أعتبرية نزوة ولحظة ضعف مني
شعرت بأن روحها تنسحب مع كل كلمة يخرجها من فمة
اهو يراها مجرد نزوة في حياتة ابتسمت داخلة بسخرية وماذا كانت تظن انه أحبها كما احبتة وتمني قربها كما هيا تمنت
تريد الصراخ في وجة وتظل تضربة لعلة يصمت عن ذالك الحديث الذي يقتُلها من الداخل
ولكن فضلت الصمت تستمع له بجسد بدون روح
بيتر بحزن.. انا عارف إني ندل وواطي اني استغليتك وقت ضعفك انا عارف ان اسفي مش هيفيد بحاجة بس اتمني تنسي إلي حصل
تنسي كيف لها أن تنسي ما حدث هي لن تنسي ما حدث ليلة إمبارحها حتي تخرج روحها من جسدها ولكن له ما أراد
سحبت يدها وأردفت ببرود.... ما فيش داعي للاسف لان انا كنت في كامل قواية العقلية
سحبت الغطاء قليلا عليها.... و بعدين دا شئ عادي أنة يحصل انت شاب وشفتني بالوضوع دا فأكيد غصب عنك
وذي ما هي لحظة ضعف بالنسبة ليك كانت نزوة في حياتي
انصدم من كلمتها الاخيرة لا يعلم لما قلبة ألمة. عندما اخبرتة انة نزوة في حياتها
بيتر بذهول ... نزوة
لفت جيدا الغطاء عليها وهبطت من علي السرير بكبرياء.... ايوة مالك مصدوم كدا لي
بيتر .. احم مش مصدوم بس
ابتسمت بسخرية... إي ما توقعتش اني اقول كدا بس دا الطبيعي انت لو ما كنتش عملت كدا كان في حد غيرك اكيد كام هيعمل كدا
احتدت عينة وشعر بالنيران تسري في جسدة من مجرد تخيل أن غيرة كد يلمسها
شد زراعها... دا انا كنت قتلتك
ضحكت وعيونها خاوية من إي مشاعر
حاوطت عنقة بيدها غير مبالية من وقوع الغطاء من علي جسدها
كوثر.. إي مش دا إلي كان هيحصل قبل كدا اكتر من مرة لولا انك كنتي بتيجي تنقذني
بيتر بحدة .... انا غير انا جوزك
ضحكت بأعلي صوتها مبتعدة عنة... زوجي مع وقف التنفيذ
بيتر بعدم فهم وضيق من تصرفها .. مش فاهم وضحي اكتر
نظرت له ببرود. رافعة حاجبها....مش فاهم إي هو مش انت بردوا متجوزني لحد ما اتعافي من الزفت إلي بخدة انا اهو بقولك انا قررت إني اتعالج عشان اخلصك مني واشوف انا حياتي
شدها حتي أصدمت في صدرة عاقد حاجبية بضيق... قصدك إي انك تشوفي حياتك
لفت خصلات شعرها علي يدها..... قصدي أروح اني هشوف واحد في نفس سني واتجوزة ونعيش في تبات ونبات
ضغطت علي كلمة نفس السن لتذكرة ان بينهم فرق كبير
تركها واردف بغضب لا يفهم سببة.. لما تتنيلي تتعالجي تبقي فكري في الارتباط
ابتسمت بخبث واعطته ظهرها وهي تتمايل بإغراء وأردفت برقة.... من ناحية هتعالج فهتعالج بس انت شد حيلك بس ودور ليا علي عريس مناسب
نظرت له دون أن تلف جسدها.. مش انت ذي اخوية بردوا
تركتة يشيط ودخلت إلي الحمام
تمتم بيتر بغضب .... اخوات اومال إلي حصل إمبارج دا إسمة إي
ركل الكرسي.. قال اخوات قال
حرك يدة بطريقة عشوائية.. انا متعصب لي دلوقتي اوووف الله يخربيتك ي سميرة علي اليوم إلي شفتك فية انتي السبب في كل إلي بيحصل ليا
رن هاتفة برقم غريب
اردف بضيق.. الو
..... ازيك يارب تكون لسا فاكر صوتي
تغير مزاج بيتر واردف بخبث.. لا معلش مش واخد بالي انت مين
... اسمي مازن إلي كلمتك قبل كدا بخصوص مراد سالم هقبلك كمان نص ساعة ....... اتمني تحضر
بيتر .. هفكر
مازن.....مستنيك اغلق الخط بوجة
بببتر بخبث... ولا نهايتك قربت ي بيك بوص
بعت لسميرة يخبرها بما حدث
(ابعد عن سميرة ي اخويا هي مش ناقصة )
استوب واحد كمان عشان في ناس كتير طلبت انزل اتنين اسفة لو اتاخرت
يارب يكون عجبكوا قولوا ا رأيكوا في تصرفات الأبطال
صلو علي اشرف خلق الله


 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close