اخر الروايات

رواية نيران الحب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم اماني المغربي

رواية نيران الحب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم اماني المغربي 


 نيران الحب

🔥🔥{27} صلو علي النبي
سيف بصدمة .. انت كنت عارف كل حاجة وعامل فيها من بنها
خلعت نظرتها وفركت عينيها. وأردفت بجدية.... مستر مراد طمني كل حاجة تمام
ابتسم مراد بإنتصار... كلة تمام كوثر دلوقتي بقت في أمان مع بيتر
جحظت عين سيف ما الذي يسمعة ما الذي يحصل حولة بحق االله مراد لا يمقت ا حد بقدر بيتر لانة عاشق لزوجتة هذا ما فهمة وما أدخل كوثر في الموضوع هو بتأكيد سيجن إلم يعرف ما يدور حولة
سيف بغضب.... لا ما انا لازم افهم إي إلي بيحصل حوليا ثم نظر نظره استهزاء لسميرة... وإزاي دي تكون هي العميل ٦٠٢
سميرة .ببرود.. مالها دي ابتسمت بسخرية ما يغركش النظارة واللبس الواسع اكملت بغرور ردا علي سخريتة منذ قليل إلي قدامك دي عملت عمليات إلي ذيك ما يقدرش ينفذها
سيف بنرفزة فلا أحد قبلها استطاع استغفالة هكذا ك...... لي ناقص رجل ولا ايد اكمل بسخرية لازعة و بعدين مهما عملتي ومهما كانت قوتك هتفضلي بنت يعني ضعيفة وهشة و اي ضربة هطيرك فعشان كدا مش تتنفخي علينا الله يخليكي
وضعت يدها في نصف خصرها وأردفت بغيظ ...... لي مفكر كل البنات توتو ذي إلي تعرفهم
سيف ببرود رافعا حاجبة ..... مش احسن ما يكون مسترجلين
كذت علي أسنانة وعقدت حاجبها بإنزعاج... قصدك إي انا مسترجلة
ابتسم ببرود... والله
اللواء... بسسسسس مش عاوز اسمع صوت حد فيكوا
في نفس الوقت نظروا إلي اللواء وأردفوا بضيق
سيف /سميرة..... هي إلي بداءت /هو إلي بداء
نظروا إلي بعضهم والشرارات تنطلق من عين كل منهم فهو متغاظ إن تلك الفتاة استطاعت أن تضحك علية وهي مضايقة من وصفة لها مسترجلة
مراد بحدة.... ممكن تهدوا بقا احنا مش قاعدين في حضانة
فصلو النظرات وكل منهم ينظر بإتجاة غير الآخر
ولكن تألم سيف بسبب حركتة فتألم بصوت مرتفع.. اااه
أسرعت إلية بقلق ..... مالك
إلتقت التظرات للحظات حيث قطعها إسلوبة الفظ.... وانتي مالك خلاص فنش التمثيل خلص
تجمعت الدموع في عينيها... بس انا مش بمثل
مسك زراعها بعصبية.... اومال إلي كنتي بتعملية من شوية اي
اللواء.... سيففف
ترك سيف يدها ممبعدا نظره عنها
ابتعدت هي الاخري وأعطته ظهرها مسحت تلك الدمعة التي فرت من عينيها تحاول أن تهداء أعصابها فهي تعشقة فمنذ أن اختارتة شريكها في المهمة وهي اعجبت به برغم سمعتة التي تسبقة بأنة زير نساء ولكن وقعت في عشقة لا تدري كيف ولكن عينية كأن بهم منوم مغناطيس يجذلك إلية دون شعور ووراء تلك الابتسامة ألم يخفية هاكذا هي تشعر وعندما قابلتة لأول مرة بداء قلبها ينبض بطريقة تعجبت لها كأنه كان في سُبات عميق ولم يستيقظ إلي في حُضورة هو لا اخد غيرة٣
سيف بضيق...ممكن حد يفهمني ولا هتفضلوا ساكتين كدا
اللواء...الموضوع بدأ لما اكتشفنا أن مرات مراد بتتعامل مع ناس مشبوها كتير ولما بحثنا وراها عرفنا إنها تحت بند العمل الخيري بتجوز البنات إلي في دار اليتاما ولكن في الحقيقة هي بتاجر فيهم في بيوت دع*ارة
جحظت عين سيف موجها نظرة إلي مراد سريعا فكيف لصديقة بأن يتزوج بمثل هذة الفتاة .... ولي سيبنها لحد دلوقتي
أردفت سميرة بعملية ...... لأن مرات مستر مراد مجرد حجر شطرنج بيحركوة إلي اعلي منها وللاسف لحد دلوقتي مش عارفين نوصل للاعلي منها
احنا لما عرفنا الموضوع خاصة اني كنت شغالة علي الموضوع دا من زمان شكينا في مستر مراد ليكون معاها بس لما دورنا وراه لقينة ورقة كل سليم ومراتة بتلعب من ورا ظهرة
عشان كدا قررنا ندخلة اللعبة ودا حصل من سنة تقريبا
فلاش باك
اللواء.. اتفضل مستر مراد
مراد ... شكرا ي فندم بس ممكن اعرف حضرتك جبتني لي بالطريقة الغريبة دي
ظهرت سميرة من باب خلفي... بنعتذر مستر مراد لو الطريقة مش قد المقام بس الموضوع غاية في السرية انا بكون العميل ٦٠٢ وبصراحة من فترة عرفنا أن زوجتك حضرتك بتشتغل مع ما*فيا بتاجر في البنات لشغل الد*عارة
وقف مراد بحدة .. انتي بتقولي إي
اللواء .... ياريت تقعد ي مستر مراد وهنفهم حضرتك كل حاجة
باك
سميرة .. ومن هنا مستر مراد اشتغل معانا وعشان ما يحصلش إي شك كان لازم اشتغل عندة لكون قريبة من الهدف واقدر احمي الشركات بتاعتة عشان مش تدخل في إي أعمال مشبوها
ابتسم مراد مكملا.. خاصا انها عبقرية في التكنولوجيا وأنها بتمتلك ذاكرة فوتوغرافية يعني ممكن تقول كدا حاجة نادرة ذيها
تابع سيف نظراتهم المبتسمة لبعضهم بضيق بمجرد مديح مراد لها شعر بنيران تشتعل داخلة
فأردف بجمود... كملوا
سميرة..... من حوالي ست او سبع شهور ظهرت روجين قربت مني بحجة اننا جيران وكل واحدة فينا مش عندها صحاب الموضوع مش لفت نظري قوي بس بعدها طلبت مني اشغلها في الشركة إلي بشتغل فيها لانها محتاجة شغل تصرف علي والدتها المريضة شفقت عليها خاصة لما عرفت قصت والدها الجاحد إلي رما والدتها في دار العجزة بسبب زوجتة التانية ولم جوزها توفي رجعت هيا كمان رماها في الشارع فقررت تاخد والدتها ويعيشوا في مكان تاني فى اتوسطت عند مستر مراد عشان يشغلها وحصل واشتغلت بس بعدها لقيت تصرفاتها غريبة عاوز تقرب من مستر مراد بأي شكل بس في مرة سمعتها بتكلم شخص في الفون وتقولة انها مش عارفة تقعد معاة خمس دقايق علي بعضهم المهم بداءت أدور وراها وعرفت كل المعلومات ا إلي كانت صدمة خاصة لمستر مراد لان جوزها المتوفي طلع هو هو علي
سيف بصدمة ......نعم
سميرة... مش هو هو بصراحة لان لحد دلوقتي ما نعرفش إذا كان علي هو ياسر ولا لا خاصة أنة فاقد الذاكرة و لما جمعت معلومات عن الاتنين عرفنا إنهم شخصين مختلفين تمام واحد ما يعرفش معني ال رجولة ولا حتي دين والتاني رمز للرجولة والأخلاق للأسف ما فيش حاجة تربطهم غير الشكل إلي لحد دلوقتي مش عارفين إذا كان مجرد تشابة ولا في علاقة قرابة تجمعهم بس مش هنا المشكلة المشكلة ان الفترة إلي توفي فيها ياسر هي نفس الفترة إلي علي عمل فيها حدثة
سيف.... فين المشكلة
ابتسمت سميرة ولبست النظارة الطبية.... المشكلة بقا ان الإتنين كانوا في نفس المستشفي
حك ذقنة بتفكير .. بس دا برضوا ما يخلكيش تستنتجي إن علي هو ياسر
سميرة ...... علي كان عندة القلب قبل الحادثة وحاليا هو مش بيشتكي من حاجة وإلي يثير الشك أن زوجة علي هي إلي دخلت ياسر المستشفي إزاي محدش يعرف غيرها الموضوع دا يعني بنسبة ٥٠% ممكن يكون علي توفي وياسر هو إلي عايش بس 50 %التانية بتأكد أن علي هو إلي عاش ودي تقارير المستشفي هي إلي بثبت كدا
نظر سيف للجميع..... في حلقة مفقودة في الموضوع
مراد... وللاسف مش موجودة غير عند اسماء لله يرحمها
اللواء.... المشكلة هنا أن لو علي كان ياسر هيبقا مشكلة لان برغم صغر سنة دا حصل علي مكانة عالية في الما*فيا كام معروف في شغلة بإسم العقرب بمجرد أنة يقرب من الشخص يموت بمعني انة يتجوز اكتر من واحدة و يسافر داخل وخارج مصر بحجة شهر العسل يقضي يومين حلوين يصور الي هي مفروض مراتة معاه وهما في اوضاع مش كويسة وهم مع بعض و بعدين يجبرها علي انها تعاشر الرجال مقابل مبالغ مالية ولو رفضت يهددها بالفديوهات إلي معاه خاصة انة خافي معالم وجة وظاهر هي كأنها بتخون جوزها فتخاف من الفضيحة والسجن فاتضطر تمشي في الطريق دا
أكملت سميرة ... ودا إلي حصل لروجين بمجرد ما قرب ياسر منها موتها روحيا وخلق واحدة جديدة بلا روح بلا حياة
بس روجين كانت قوية وعلي حسب المعلومات الجديدة إلي وصلت ليا انها مش استسلمت وكانت بتقاوم واستطاعت انها تقتلة بمساعدة روز بس حاليا روجين بتتهدد بنفس الفديوهات الي ياسر كان بيهددها بيها زمان غير فديوا انها هي الي قتلت ياسر وخلصت الناس من شرة بس روز إلي كانت بتعبرها صاحبتها طعنتها في ظهرها و هي حاليا بتههددها هي والبيك بوص المجهول بالنسبة لينا
سيف .... طلما وصلتوا للمعلومات دي كلها لي مش رقبتموها وعرفتوا مين البيك بوص
سميرة... تفتكر ما عملناش كدا ابتسمت بسخرية البيك بوص بتاعهم واخد كل احتطياتاته كويس قوي لدرجة أن شكلة غير معلوم لحد دلوقتي عامل ذي الحرباية بيغير شكلة كل شوية
خاصا أن احنا اتاكدنا بعد ظهور منة أن الشخص إلي بتتعامل معاه روجين هو هو إلي بتتعامل معاه اماني ودا لسبابين انه مهتم بمنة وبيكرة مستر مراد
عشان كدا قررنا ندخلك اللعبة لكفأتك وانك صاحب مستر مراد ومحدش هيشك انك في مهمة لما تقرب منة
نظرت له بغضب خفيف ومن حسن حظنا بسبب القرف إلي انت بتعملة في حياتك عرفت تنقذ مدام منة
أردف وهو ينظر لها ببرود... كويس إنك اعترفتي أن القرف إلي في حياتي بيفيد
لا حولا ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
عند بيتر وكوثر
كانت تجلس علي حافة السرير تشعر بوجع الكون بها فاهي تحتاج إلي جرعة من ذالك السم لكي يرتاح جسدها بداءت تحك أنفها وجسدها ممسكة رأسها الذي سينفجر في إي لحظة
خرجت سريعا خارج الغرفة مقررة أن تغادر لتجلب الجرعة حتي لو ستذهب وتذذلل لسلمي من جديد
لحظ بيتر خروجها أردف بسخرية.. علي فين العزم
تجاهلتة وتوجهت إلي بابا الشقة محاولة أن تفتحة ولكنة موصد
جلس علي احد الأراك ممدا رجلية علي الطاولة شاور لها علي المفتاح الذي بيدة.... بدوري علي دا
حكت انفها..... هاتة
بيتر ببرود..... إلي عاوز حاجة بيجي ياخدها
توجهت له ثم مدت يدها ... هات
رفع يدة قليلا.. قربي اكتر وتعالي خدية
حكت يدها واقتربت بألم مدت يدها لتأخذة ولكنة وقف فأصبح مثل المارد بالنسبه لها . خدية مستنية إي
أردفت برجاء وتعب بيتر ابوس إيدك هات المفتاح خليني اخرج
رفع يدة في الهواء..... وانا مش منعك لو عرفتية تخدية خدية واخرجي
نطت لتاخذه ولكنها لم تعرف هيهات بين جسدها الذي يشبه الاقزام وجسدة الذي يشبة أ العملاقه بالنسبة لها
غرزت ظوافر يدها في جسدها حتي كادت أن تقطعة. أردفت بترجي والدموع في عينيها... بيتر ارجوك دا وقت الجرعة بتاعتي لو مش خدتها هموت ارجوك
مسكت يدة وكادت ان تقبله وهي تترجاة... ابوس ايدك ابوس ايدك هات المفتاح خليني اجيب الجرعة
اخفض يدة وقال ببرود . عاوزة دا اتفضلي
ابتسمت بسعادة لانة سيعطيها المفتاح ولكن اختفت السعادة من علي وجهها بعد أن رماة بعيد
كادت أن تذهب وتحضر المفتاخ ولكن هو مسك كتفها وقال بضيق.. عاجبك نفسك وانتي مذلولة كدا
حاولت التحرر منة .. ملكش دعوة ابو عاجبني صرخت به والدموع قد غرقت وجهها... متعملش فيها مهتم قوي انت حبيت تنتقم من اخويا عشان حبيبة القلب واهو انتقمت وعملت كل إلي انتي عاوزة فبلاش تقعد تديني مواعظ وسبني بقا خليني امشي
صرخت من الم جسدها.. اااااه ابوس ايدك سبني انت مش عاوز تنتقم منهم انت ممكن تساعدني اني افضل مدمنة وكدا هتكون نهيتهم لما يعرفوا عيطت بصوت .. بس ارجوك سبني امشي اااارجوك
هزها بعصبية ...... مش هسيبك يعني مش هسيبك
كوثر بضعف.. لي لي بتعمل معايا كدا لي مش انت بتكرهني وقولت هدمرلك حياتك
اهو ي سيدي ان بدمر حياتي بإيدي ساعدني بقا اكمل تدميرها لحد.ما ربنا ياخدني واستريح
تركها بيتر فافرحت واسرعت إلي المفتاح وتوجهت إلي الباب وهي غير مصدقة انة وافق
عند أماني ومنة
أماني... مساء الخير ممكن أدخل
ابتسمت منة مجاملة... مساء النور اتفضلي
أماني... انا اسفة لو كنت هطفل عليكي بس لما دورت عليكي تحت ومش لقيتك خفت ليكون جرا لبكي حاجة خاصة بعد إلي حصل قولت اشوفك في اوضتك
منة .... شكرا لاهتمامك
جلست أماني أمامها... اي دا هو بين الصحاب شكر ولا انتي غيرتي رأيك ومش هنبقا صحاب
منة . لا والله مش قصدي حاجة
أماني.. طب خدي بقا فنجاج قهوة من تحت إيدي هيعدل مزاجك
منة ... اسفة والله بس مش بشرب قهوة
أماني... لا كد اازعل وبعدين القهوة مفيدة جدا وهتخليكي الصداع يروح انا كمان جايبة قرص اصبرين عشان الصداع
ابتسمت منة واخذتة منها.... بجد مش هقدر اشرب قهوة بتوجع ليا معدتي بس هاخد الاصبرين
ابتسمت أماني.. براحتك اتفضلي استني اجيب ليكي ماية
منة .. شكرا
ابتسمت بشر.. العفو في سرها..... صدقيني هتشكرين بعدين كتير لاني هريحك من الدنيا قريب
عند علي
بعد أن قرر أن يذهب إلي مراد ويعرف كل المعلومات تراجع فهو سيعرف الاول من هو ياسر لذالك قرر أن يجمع كل المعلومات التي تخص ياسر وبذالك بمساعدة أحد أصدقائة
توصل ان ام ياسر رقاصة تربي هو علي الفجور والخمر وعندما بلغ اشتغل في مع والدتة في بيت الد*عارة وبداء يمارس عملة بأن ياتي لها بأنواع جديدة ومختلفة من الفتيات وذالك من خلال الضحك عليهم في تمثلية الزواج حتي يصبح كل شئ قانوني ولا أحد يشك به
بلع ريقة وهو يكمل قراءة فهو خائف من الاتي ايعقل أن تكون روجين أحد ضحاية ماذا إذا كان هو نفسة ياسر ماذا سيفعل
عند روجين
كانت تجلس تفكر كيف ستفعل ما اومرت به في وسط انشغالها رن هاتفها برقم غريب
روجين بترقب ... الو
.... انا صمت علي فهو لم يعد يعرف من هو وتلك الصور التي بداء يراها تجعلة مشوش اكثر
روجين.. مين
علي .. انا علي
روجين.. علي
علي بحزن .. صاحب مستر مراد
اخذت نفس عميق.. اه في حاجة ي مستر علي
علي .... انا تحت بيتك وعاوز اشوفك
خافت روجين فالوقت تاخر غير أن الجو يبدوا أنة سيمطر
روجين.... لي
صمت علي ولم يعرف الجواب كل منهم يسمع انفاس الاخر عبر الهاتف
قطع الصمت.. خلاص ي روجين انسي ثم اغلق الهاتف
اتنهدت روجين بحيرة فماذا كان يريد نظرت إلي شرفتها وكما توقعت الجو بداء يمطر
ذهبت لتغلق النافذة فلمحتة مازال يقف كأنة حائر ضائع ليس هو نفس الشخص الذي تعرفة من أيام
ظلت تراقبة حتي يبتعد او يتحاما من المطر ولكنة ظل مكانة كأن ذالك المطر لا يأثر علية
أصابها القلق خاصة أن الأمطار بداءت في التزايد
اعادت الاتصال به .... الو
روجين . انتي لي مش مشيت انتي مش حاسس بالمطر
علي بضياع.... انا مش بقيت حاسس بحاجة حاسس اني مكتف ومش عارف ان مين ممكن حبات المطر تدلني
هي لن تفهم كلامة ولكنها قررت أن تذهب الية .. ثواني انا نازلة ليك
روجين.... تعال معايا
تتطلع إلي ملامحها بحزن شديد فكلما تذكر ما علمة يشعر بنيران تحرقة هو ايقن انه يعشقها ولكن كيف سيستطيع أن يكمل باقي حياتة معاها او ماذا إذا كان هو نفسة ياسر فكيف هي ستقبلة بعد أن كان سبب في تدميرها
اترمي في حضنها وبكي.. احضنيني وجامد جامد قوي
تجمد جسدها نتيجة لحركتة ولكن هناك شئ داخلها اشفق علية بعد ترررد كبير خاصة ان ممكن إي شخص أن يراها وردي بذالك الوضع وسيفكر بها بطريقة خاطئة وهي يكفي ما يحصل لها
عند ازديادة في رجائه.. حضنتة ولكن حين فعلت ابتعدت كأن لدغتها افعي
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close