اخر الروايات

رواية عشق احفاد الالفي كاملة وحصرية بقلم مريومة

رواية عشق احفاد الالفي كاملة وحصرية بقلم مريومة


سجده:- ليث فوق يلا ليث
ذهبت سجده الي الفراش وحاولت إفاقة اخيها
للتتفاجئ بحرارة جسده المرتفعة والدم الذي كان علي
ملابسة مكان إصابتة برصاصة في جانبة اثناء
عمله في مهمه
سجده بهلع:- ليث فوق ي ليث
سجده بصوت عالي ليث حمزة
ليأتي حمزة مسرعاً لان غرفتة بجانب غرفة
ليث وهوه نومه خفيف يستيقظ علي اصغر شيء
حمزة بخوف:- في اي ي سجده ماله ليث
سجده بدموع:- ليث حرارتة مرتفعة وفيه دم مكان جرحة بتاع
امس وانهارت سجده في بكاء مرير
ليفتح ليث عيناه بتعب ويقول بصوت متقطع من
حرارة جسدة وشعورة بالدم يتسرب من جرحه
ليث:- م. ت ق ل ق ي ش ي ح ب ي ب ت ي
انا ك و ي س
{متقلقيش ي حبيبتي انا كويس}
سجده ببكاء:- كويس فين بس يلا علي المستشفى
حمزة:- اي اللي حصلك ي ليث انت كنت كويس
ليث:- مش عارف ي حمزة بس اطلب الدكتور
عشان الجرح اللي اتفتح ده محتاج خياطة تاني
سجده:- لا ي حمزة هيروح المستشفى
ليث بإرهاق وهوه يرفع يده ليملس علي شعرها بحنان
ليث:- انتِ عايزة اخوكِ يتعب ي سجدة
سجده بخوف وتنفي برأسها:- لا لا لا مش عايزة
ليث:- تمام يبقي خلاص انا مش هقدر اروح مستشفى
عشان كده حمزة هيطلب الدكتور
حمزة بخوف علي صديقة وابن عمته
حمزة:- انا اساسا طلبت الدكتور من قبل كل ده يحصل
ليث:- متخفش ي حمزة انا كويس وبدأ ليث بالثعال
حمزة:- انت كويس ي ليث
ليث يده سقطت من عليده كتف شقيقتة علي فراشة
سجده ببكاء وصراخ:- ليبييييييث قوم ي ليث فتح
عينك عشان خاطري
وحاله حمزة لا يرثيٰ عليها ذهب سريعا وطلب الطبيب
مرة اخري ليعلم اين هوه ويبعث له سيارة توصلة الي
المنزل ليقول له انه عالق في زحمه الطرق
ليجن جنون حمزة ويعلم منه رقم السيارة
وقال له انه سوف يبعث ليه شخص يأخذه الي
منزلهم سريعاً
حمزة بصوت عالي وجهوري:- انتوا اللي واقفين برة
تعالوا هنا
ليأتي الحراس يقفون بإحترام لحمزة
حمزة:- دلوقتي حد فيكم هياخد المكنه
ويروح يجيب الدكتور من زحمه الطريق وخلال خمس دقايق
يكون عندي هنا
.. ماشي ي فندم وذهبوا سريعا ليجلبوا الطبيب
بعد مده لا تتخطي العشر دقايق
كان الطبيب داخل المنزل وحمزة يقوده حتي
غرفة ليث الذي كانت حالتة هوه وسجده لا يرثيٰ لها
سجده منهارة في البكاء جانب اخيها وليث غائب عن الوع
حمزة بلهفة:-اتفضل ي دكتور شوف في اي
ماجد بدي بالكشف علي ليث
ماجد:- لازم يروح المستشفى ضروري عشان
جرحه ده مين اللي كشف عليه اول مرة عشان
ده مش دكتوره ازاي مخيطتش الجرح وهوه غويط
كده
حمزة:- اطلب الإسعاف ي دكتور وانا هتصرف مع الدكتور
التاني ده بعدين بس اهم حاجه اخويا ي دكتور
ماجد:- متقلقش ي حمزة ان شاء الله هيفوق
هوه حرارتة ارتفعت بس بسبب الرصاصة وده ادي
لفتح الجرح مرة تانية
حمزة:- معلش ي دكتور اطلب عربية الإسعاف بسرعة
بالفعل ماجد اجري اتصال مع سيارة إسعاف
وسجده ذهبت سريعاً لتبدل إسدال الصلاة الذي اردتة عندما اتي الطبيب
ذهب حمزة وحمل ليث وهوه غارق بدمائة ولان عند
ارتفاع حرارة الجسم يسال الدم كثيراً
ضربت ذكري رأس حمزة وهذيه الفكرة لا يريد تذكرها
نهائياً
❀❀❀❀❀❀❀
يسير في المشفي بخطوات سريعة وهوه يحمل صديقة علي
كتفيه ويديه وملابسة مغطي بالدماء
حمزة:- ترولي بسرررعة تروووووولي
ليأتي لها الاطباء ويدخلون ليث الي غرفة العامليات
وهوه ظل واقف وجروحه سطحية ويوجد في بعضها
غويطة ظل ليث داخل غرفة العامليات لمده لا تقل عن الثلاث ساعات وخرج طبيب أخيراً من غرفة العامليات
ليذهب إليه حمزة مسرعاً
حمزة:- خير ي دكتور
الطبيب بأسف:- للأسف صديقك فقط دم كتير
وقلبة وقف مرتين في العمليات
حمزة بإنهيار:- يعني اي اخويا حصلوا اي
الطبيب بحزن علي حالتة:- لوكان بأيدي حاجه اعملها كنت عملتها بس اخوك دخل في غيبوبة ومنعرفش هيفوق منها
امتي وتركة وذهب وظل حمزة واقفاً لا يشعر بشئ من
حوله وإلا خروج صديقة من غرفة العامليات
وهوه متسطح اعلي الفراش
وحالتة سيئة لام نفسه كثيراً لانه كان السبب
في هذا لماذا لم يتركة يتلاقي هذيه الطلقة هوه لماذا ي
اخي
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فاق حمزة من كل هذا علي وقوف سيارة الإسعاف امام المشفي الذي يعمل بها زين وزينة لاكن الان من توجد هناك هيه
زينة لان شقيقها اخذ أجازة اليوم لانه سوف يسافر
الي اسكندريه يحضر زفاف صديقة
هبط حمزة وهوه يحمل ليث نفس المشهد الان يتكرر
امام عيناه لاكن الجديد الان ان يوجد صغيرة يجب تهدئتها
علي مرض اخيها
ذهب حمزة الي طبيب الجراحة ليقول الطبيب
ان الجرح تلوث ويجب تنظيفة وتعليق له محالولين لتنخفض
درجة حرارتة لان درجة حرارتة مرتفعة للغاية
خرجوا وتركوا ليث والطبيب بالداخل
سجده ببكاء:- حمزة ليث كويس صح هيقوم صح ي حمزة
حمزة بتماسك ليحتوي هذيه الصغيرة من انهيارها
حمزة:- هيقوم ي حبيبتي متخافيش هيقوم بالسلامه
ليضمها اليه وهوه يهدئها
خرج الطبيب من الداخل وقال لهم ان حالتة اصبحت تتحسن
وسوف يقدر علي الخروج بعد يومان تكون حرارتة انخفضت
وجرحه التئم قليلا
ليرتاح حمزة هوه وسجده كثيراً
حمزة بتساؤل:- هوه ينفع ندخله جوا
الطبيب بإبتسامة:- ايوة اتفضلوا
دخلوا إليه ليجدوه جالس بحنق وضجر
ليث بصوت عالي نسبياً:- انا مش قولت مش عايز ادخل
المستشفى اي مافيش سمعان كلام ي حمزة
حمزة:- إحنا طلبنا الدكتور وقال ان لازم تدخل المستشفى
متخفش هنا يومين وهتخرج
ليث:- يومين اي انا بكرة ورايا مهمه لازم اخلصها
حمزة:- مش هتخرج ي ليث غير لما تبقي كويس
كل هذا وهم لم يروا الصغيرة التي كانت تبكي
بسبب فكرة خسارة اخيها هذيه وهوه الان يقول يريد
الذهاب لمهمة غداً حتي لم يأخذها داخل احضانة
مثلما كان يفعل ولم يري حتي دموعها الذي
اقتربت علي الجفاف
ليث بلهفة:- سجده فين ي حمزة فينها
حمزة:- معايا متخفش
ليث:- سجده حبيبتي متعيطيش تعالي
سجده ببكاء:- لسه فاكر انا زعلانة منك اول مرة متخدنيش
في حضنك او متخدش بالك من دموعي
ليث:- خلاص ي حبيبتي تعالي
ذهبت سجده مسرعة نحو شقيقها وارتمت داخل
احضانة وهيه تبكي
ليطمئنها ليث علي حالتة وانه اصبح بخير
لتهدي هيه قليلا عن بكائها
سجده:- هتروح مهمه بكرة
ليث:- مطر والله ي حبيبتي
سجده:- لا متروحش عشاني
ليث بكذب ونظرات عيونة تبين هذا لم يفهم نظراتة الا حمزة
ليث:- مش هروح ي سجدتي
سجده بفرحة:- بجد
ليث:- ايوة يلا نروح
حمزة:- خليك لبكرة ي ليث عشان تتحسن بلاش دلوقتي
ليث:- ماشي ي حمزة خد انت سجده وخلي بالك منها عشان مافيش حد في البيت انت عارف ان كلهم مسافرين وزينة كمان
سفرت وانا بعالج الجرح بعد ما كانت واقفة مع الدكتور
حمزة:- ماشي ي ليث هوديها واجيلك
ليث:- لا خليك معاها انا كويس في بس الموبيل بتاعِ
حمزة:- اتفضل اهوه ي ليث
ليث:- يلا ي سجدتي روحي مع حمزة
سجده:- لا هفضل معاك
ليث:- حبيبة اخوها تسمع الكلام ي حبيبتي يلا عشان شغلك بكرة مهم ي دكتور سجده
سجده:- ماشي ي حبيبي يلا سلام
حمزة:- سلام
ليث:- سلام خدوا بالكم من نفسكم
خرجوا من الغرفة وتركوا ليث
في الداخل يجري اتصال هاتفي
ليث:- الثعبان فينك ي راجل محتاجك بكرة
الثعبان:- موجود بس فينك انت ي حوت مش ظاهر كده
ليث:- مافيش كنت في مهمه اتصبت الجرح متعلجش كويس اول مرة فحرارتي ارتفعت والجرح فتح واغمي عليا جبوني المستشفى
الثعبان:- سلامتك ي حوت اجيلك
ليث:- ياريت والله
الثعبان:- مسافة السكة واكون عندك يلا سلام
ليث:- سلام
🖤♡♡♡♡♡♡♡🖤
وبعد مده وصل الثعبان لليث
الثعبان:- حمدالله على سلامتك ي حوت
ليث:- الله يسلمك ي ثعبان
الثعبان:- في اي ي ليث اي اللي حصل
ليث:- في مهمه بكرة ولازم اروح
قاطع ردي الثعبان عليه رن هاتف
ليث ليرد عليه الهاتف
ليث:- اي……

الثاني من هنا



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close