اخر الروايات

رواية بنات الاسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم السلطانة نور القمر

رواية بنات الاسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم السلطانة نور القمر



جيسي واقفه هناك ولقت فهد جي ومعاه آوس ونوران ونور ونورين ووقفوا جنبها وماحدش اتكلم واللي قطع الكلام ده 
نورين : متزعليش مني يا جيسي بس انا اتصدمت عمري ما توقعت حد منا يحصل فيه كدا طول عمرنا الاميرات الاربعه والفرسان هتبقي صعبه اوي لما الاقي اميرتي هتروح مني 
جيسي بابتسامه حزن : مش زعلانه بس المرض بتاعي مش بايدي 
فهد : أنا آسف على اللي عملته 
جيسي حضنته : عمر ما الفهد يتأسف لحد 
فهد بدموع : بس انتي مش اي حد انتي اميره الفهد جيسي مافيش علاج 
جيسي اتنهدت : فيه عمليه جراحيه وممكن تنجح بس فيه اضرار اني اعيش بذاكره اطفال او افقدها نهائي و الحالتين اصعب من بعض عندي صعب ان الاميره اللي الكبير بيخاف منها قبل الصغير تبقي بمخ اطفال 
نوران : اعمليها يا جيسي اعمليها الامبراطورة محتاجه الاميره جنبها انتي قويه وهتقومي منها واحنا مش هنسكت اكبر الدكاتره في العالم هيعملوها 
نور : ارجوكي يا جيسي 
جيسي سكتت بتردد ولقت اوس علي وشك العياط وهي حضنته وهو حضنها جامد : اوعي تسبيني يا جيسي أنا من غيرك ولا حاجه 
جيسي : ازاي بقي يا دنجوان 
آوس بعياط : الدنجوان عايز الاميره جنبه ارجوكي يا جيسي ارجوكي 
جيسي : عمر ما ابن الوجداني يترجا حد حتي لو أنا هعملها يا اوس عشان في يوم ماحدش يلومني اني سبتكم مع اني كنت مستعده اقضي اللي باقي ليا في حضنكم بس طالما انتوا عايزين كدا أنا موافقه 
فهد : هتقومي منها انتي بنت اسد 
وحضنها والكل حضنوا بعض 
جيسي بضحك : انا ماكنتش اعرف انكم بتحبوني اوي كدا 
نورين ضربتها في كتفها : لا اديكي عرفتي 
جيسي بضحك: مش هتتغير ابدا هههههههههههه 
الكل ضحك وبعد كدا قعدوا سوا في الأرض 
جيسي : يا شباب  
نوران بملل : نعم عايزه ايه 
جيسي : أنا جعانه 
آوس بغيظ : وربنا ما هسيبك بقي اسد يتصل بيا و يهزق الكل والكل عرف انك اكيد هنا وبعد العياط ده يا جدعان أنا جعانه 
جيسي بضحك: الله جوعت ومش كلت علي الفطار كويس كنت حزينه 
نور : انتي هتقولي ليا برضوا بس تصدقي أنا كمان جعانه  
جيسي ضحكت والكل ركب العربيات وراحوا القصر وأما الباقي كانوا قاعدين علي نار و يتفاجوا من دخول السته وآوس شايل جيسي علي ضهره والباقي بيضحك 
سيف بصدمه. : هما دول اللي كانوا زعلانين الصبح !! 
ياسين بصدمه : تقريبا اه أو لا مش عارف 
جيهان بسخرية : تربيه اسد السته عايزين ايه 
اسد رفع حاجبه باستغراب  : ماله بقي تربيه اسد 
جيهان بخوف مصطنع : ولا حاجه ولا حاجه هو انا أقدر برضوا اقول حاجه 
اسد بس ليها بابتسامه صفرا  وده جبلها شلل بس في نفس الوقت فرحانه أنه رجع  و كفايه رجع انتقادهم لبعض ثاني و حسن أن حياتها رجعت ثاني ب رجوعه 
جيسي بصوت عالي وهي لسه علي ظهر اوس : يا جيهان 
جيهان بضحك : نعم 
جيسي : عايزين ناكل 
أما السته دخلوا في هستريه ضحك وماحدش فاهم حاجه غيرهم 
جيهان بصدمه : نعم 
جيسي : ناكل يا جيهان 
نوران بضحك غير المعتاد عليها : عايزه تأكل يا جيجي 
آوس : احم جيسي عمري انزلي بقي 
جيسي : اطلع بيا اوضتي وابقي انزل يلا 
اوس : حاضر يا هانم  يلا 
اسد : عمري انتي تمام 
جيسي بعتت ليه بوسه في الهوا : أنا كويسه اسدي الحلو طالعه اغير و انزلك اوك 
اسد بابتسامه ساحره : اوك يا قمر 
أما جيسي سابت وجد واليف حتي اوس وطلعوا 
فهد  : أنا طالع  يا اسد 
اسد بتوعد : ماشي يا فهد اطلع 
فهد طلع بكل برود من غير ما يكلم حد وأما نوران طلعت تغير و اتبقي نور ونورين 
جيهان بخنق : مش عايزين تقولوا حاجه 
نورين باستغراب و بصت لنور : لا انتي عندك حاجه يا نور ؟ 
نور بابتسامه بارده : لا  مالك يا جيجي عايزه تقولي حاجه ؟ 
أما اسد بص ليهم بضحك مكتوم وهو والباقي 
جيهان بخنق : مش تعتزروا انكم خبيتوا عليا أن اسد عايش 
نور بغرور ورثه من ذلك الاسد  : هو مش رجع و معاكي وبعدين أنا مش بقول اسفه لحد حتي لو امي وقبل ما تتكلمي ده مش غرور ده ثقه ومش اي حد بنت اسد عز الدين اه والنبي اعملي غدا بقي عشان جعانه يلا اسدي أنا طالعه 
واسد بيبص لبنته بفخر واعتزاز و كل يوم بيتاكد من انه عرف يربي بناته 
نورين بإعجاب : عجباني البنت ديه !!  
جيهان : انتوا باردين تعرفوا كدا ؟ 
نورين هزت كتفيها بيأس و مسكت شنتطتها و طلعت كارثه دعوه و اداتها لاسد و هو بص ليه بهدوء و خدها من أيدها 
و هي رجعت بظهرها لورا و ابتسمت بهدوء :  : الدعوه ديه معموله مخصوص عشان شاكر التهامي بني قري سياحيه جديده و جه الشركه مخصوص لينا و اداني الدعوه بنفسه و اتمني نحضر  و اظن مافيش احسن من الوقت ده أن اسد وبناته يطلعوا للناس 
اسد بهدوء : اوك نورين اطلعي غيري وننزل نتكلم 
نورين اؤمت بهدوء وطلعت وعيون ياسين عليها وهنا ومحمود خدوا بالهم من ولادهم 
زين :  ه واحنا كمان جه لينا واحده هتروح يا سيف ؟؟ 
سيف : اكيد هروح وبعدين أنا اتخنقت من قعاد البيت 
اسد : هانت يا سيدي و هترجع بيتك بس هو بيتنا وحش قوي كدا 
سيف : مش القصد بس انا مش متعود اقعد في البيت الفتره ديه كلها وولادك منعين حد 
يخرج من القصر اصلا وهما بيخرجوا عادي مش عارف  ازاي 
نوران نزلت من علي السلم وكانت لابسه ده هوت شورت اسود و عليه توب اسود شال شبك طويل و حذاء رياضي ابيض                                                           

                
نوران ببساطه و حركت أيدها بلا مبالاه   : عشان رعد عمره ما يفكر يجي جنب القصر وهو عارف أن نورين فيه وعمره ما يفكر يجي جنبها 
سيف بكلام سمعه أبوه وأمه : ما بلاها ام الهدوم احسن ايه القرف ده 
وهنا ابتسمت بالابنها ومحمود اللي اتصدم أنه بيحب بنت اسد أما ياسين كان عايز يختفها لما قالت كدا علي رعد ونورين 
نوران قعدت جنب اسد :  اسد احنا لازم نلاقي حل لهوس رعد بنورين عشان لو طولنا ممكن يخطفها أو يقتل حد منا 
اسد : متقلقيش يا حبيبتي  أنا جيت وكل حاجه هترجع ذي الاول فين الباقي 
الكل نزل مره واحده واسد بص ليهم بضحك 
نوران بسخريه : يا ريتك كنت جبت سيره احسن  !! 
نور بغرور وراثه في العيله : أنا احلا من اي سيره  بنت الاسد وبنت الاسد مش بتتقدر بمال أو بحد وبعدين انا الثانيه عندي بخمس آلاف دولار وانتي عارفه كدا 
جيسي بغرور : انا مش هتكلم عن نفسي انا الكل بيتكلم عني وبس 
نوران ببرود : خلصتوا مدح ولا ايه ؟؟ 
نورين : كتله برود انتي بارده !! 
اسد ضحك هو والباقي 
اسد بجديه : الكل يجهز نفسه عشان رايحين الحفله واكيد رعد الحديدي موجود حتي فهد والكل هيحضر وانتي بالذات يا استاذ هتحضر مش ذي كل مره 
فهد قلب عيونه بملل : حاضر هو انا قولت حاجه 
اسد : تمام يلا بقي نتغدا 
الكل راح للغذاء و قعدوا مع بعض في جو نوعا ما هادي و بعد خلصوا الشباب طلعوا في التراس و خدوا القهوه هناك و البنات كل واحدة طلعت اوضتها ترتاح 

+


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

+


في اليوم التالي كل واحد جهز نفسه لنقله ثانيه و بدايه العد التنازلي للنهايه 

+


نوران لبست فستان احمر عاري الظهر مزين بسلاسل طويل علي طوله و عاري الاكتاف ضيق من الخصر و بزيل طويل  و سابت شعرها العنان و زينت هي عيونها بالكحل الاسود لتبان عيونها الزرقاء صاحب اللامعة المرعبه للناس أما بالنسبه ليها تميز و ابتسمت بخبث و خطت أحمر الشفاه احمر غامق و بقت ذي الفراوله الشهيه للاكل و لبست حذاء باللون الاسود و كانت عامله ذي الاميره المتوجه و لبست تاج مرصع بالكريستال  مناسب لون الفستان فكانت فعلا إمبراطورة 

+


نورين لبست اخضر اللون من خامه الحرير صاحبه لمعه ساحره عاري الاكتاف و فتحه صدره صغيره سابت شعرها الحريري العنان  حطت احمر شفاه باللون الاحمر بدون لمعه و كانت جذابه بحق و ليست حذاء باللون الاسود بكعب رفيع عالي مما زادها طول و رشاقه 

+


                            
نور كالعاده مميزه و خارجه عن المألوف لبست فستان اسود عاري الاكتاف ضيف بشده من الخصر و ينزل باتساع مثل فساتين الخياليه لحوريات  البحر 
 حدد جمال جسمها و رشاقته  طويل لبست علي رقبتها سلاسل مختلفه الطول من اللون الذهبي في أيدها اساور ذهبيه رفيعه و لبست حذاء  باللون الاحمر فكانت  مختلفه ذي العاده بطاله  ساحره 

+


جيسي هادئه في أبسط الأمور عادتها   لبست فستان ازرق من خامه الحرير اللامعة طويل ضيق من الخصر عاري الاكتاف يظهر جمال و بيضا بشرتها الحريرية و عقد من الالماس عملت شعرها تسريحه هادئه و لمن مميزه و مسكت حقيبه يد باللون الفضي 

+



قد يعجبك ايضا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close