رواية انتقام عاشقة الفصل السابع 7 بقلم نورا فريد
شيري: ايه اللي بتقوليها ده انتي اتجننتي ولا بتخرفي هاا انتي عايزة مني ايه مستحيل اخد الزفت ده انا اساس من زمان و بتهبب بتعالج علشان اخلف و لحد دلوقتي بحاول لحد ما تعبت
غزال: ازاي اومال سيف يبقا مين انتي واعية لى كلامك لو مش بتخلفي اومال سيف يبقا ابن مين
هنا غزال قامت بصدمة و عدم فهم و في نفس الوقت دخلت شمس الغرفة: انتي بتقولي ايه ابني انا هههههههه هههههههه انا ابني مات و هو بيتولد
شمس: عندك دليل على كلامك شوفتية بعينك و هو ميت طب فين قبره غزال انتي اتلعب بيكي مش انتي بس انتي و انس و شيري ميرفت لعبت بينا كلنا حتي بهجت انا كمان عايزة اقولك على سر و يشهد عليا ربنا انا من يومين سمعت خالتي بتكلم روحها انا مفيش بيني وبين انس حاجة غزال في الاول افتكرنا انها يتيمة على كلام ميرفت لكن اللي اكتشفتو ان غزال تكون فعلا بنت انس و بنتك
غزال بعدم فهم و جنون: انتواا بتقولو ايه عيال مين اللي عيالي انا عندي واحد و مات من قبل ما اشوفه
شيري بدموع: كل اللى اعرفو قولتو بس علشان خاطري ابوس ايدك بلاش تحرمني منو انا مقدرش اعيش من غير سيف علشان خاطري بلاش تخديه مني
شمس نظرت لى غزال برجاء هى كمان: انا لو مستحملة الارف ده ف مستحملة علشان بنتي انا يمكن جرحتك لم عرفت انكي رجعتي لى انس.. غيرت اه غيرت انتي عايشة في اخر روقان مع كارم و انتي رجعتي لى حبك بس انا اللي خسرت فيكم حسيت اني اتظلمت مش معقول كل واحدة تبقا مع حب حياتها و انا اتحرم منو سامحيني يا غزال اعملي فيا اي حاجة بس بلاش تحرمني من بنتي
غزال قعدت على الكرسي بصدمة و حيارة: بنتي و ابني طب ازاي و الدكتور قالي انو مات
شمس: هههههههه خالتي لعبت بينا كلنا غزال أنتي مش لازم تسكوتي انس لازم يعرف بكل عمايل امو خصوصا ان كل يومين بتخرج من البيت بترجع بعد ساعات
شيري: بس انا متجوزش كارم غصب عن حد اتجوزنا بكامل رضاهم طب انا عملت ليها ايه لكل ده و ازاي و هي بتجي معايا عند الدكتور
غزال بتركيز: اسم الدكتور ده ايه
شيري: عامر الألفي
غزال بصدمة: ده نفس الدكتور اللى كنت بتابع معاه
شمس ضربت ايديها على جبينها: اتنصب عليكم مبروك عليكم فخ ميرفت يعني هى كانت عايزة توقع بينك وبين كارم الحمدلله اننا احنا اللي جايين كان ها يبقا فيها طلاقك و انتي مخونتي..ش انس
غزال: انتييي اتجننتي اخونو ازاي و انا طول الوقت معاه و بعدين اخ..ونو ازاي و انا لم صدقت انى بقيت معاه و ليه فين عقلك المهم خدو بالكم من العيال لو جرالي حاجة متخلهمش يحسوا بغيب الام زى دلوقتي انتوا اللي ربيتو و تبعتو فيهم عيالي امانة عندكم لان هى اللى اعلنت الحرب على نفسها
شيري: ها تعملي ايه يعني
غزال: مش عارفه بفكر لسه بس ها عمل انا ها عمل تحليل لينا احنا الأربعة علشان اتاكد من كلامكم و لو ده صح يبقا عليا و على اعداي
اما في قسم الشرطة عند فواد
بهجت: ازيك يا صاحبي
فواد: كنت كويس لحد ما شوفتك خير جاي تشمت فيا اطمن حق اخوك ها يجي بس من الشخص الغلط
بهجت: لا يا فواد انا المرة دى جاي علشان اساعدك انت اخ
فواد: اوع تقول اخويا الكلمة دى متجيش على لسانك اخويا اللى خرب حياتي و سرق كل حاجة مني اتهمني في سمعتي و خد بيت و شركتي بعد ما أفلست و اتسجنت ياريت كده و بس انت كمان رميت بنتي اللى ملهاش حد غيري عايز ايه
بهجت: جيت القصر ليه و اشمعنا الوقت ده
فواد: اخوك اتصل بيا ف روحت و ياريتني ما روحت كان مرمي على الارض و ساي.ح في دم.ه جريت عليه و طلبت الإسعاف انا لو ق..تله ها ساعدو ليه ايه بيني وبينه علشان اقت..له بسم الله ماشاء الله احباب المرحوم كتير اوى وقتك خلص يا بهجت مش عايز اشوف وشك تاني لا انت ولا الشيطانية اللى متجوزها امشيي من قدامي يا بهجت
و بعد وقت في فيلا شيك جدا
غزال بابتسامة: مش عارفه اشكرك ازاي يا راند بجد انتي جدعة اوى عكس ما بين عليكى
راند: شكرا ايه يا هبله انا عملت ايه بس خدي بالك من نفسك و مامتك متخفيش المكان امان انا كلمت دكتور شاطر جدا هيجي النهاردة أو بكرا بالكتير اطمني الموضوع فى بير بس هو ايه اللي حصل ده مش شكل حادثة
غزال نظرت على مامتها من الازاز بحزن: والله انا نفسي مش عارفه ايه اللي حصل اول مرة اكلمها و متردش عليا بس عيونها اكنها عايزة تقولي حاجة نفسي اغمض عيني و افتحها القي كل ده محصلش
راند طبطت على كتفها بحزن: ها تعدي صدقيني كله ها يعدي
غزال: يارب يا راند انتي اتاخرتي اوى اسفة جدا على تاخيرك سيبة بيتك و حالك و قعدة هنا من الصبح
راند: ها نرجع لى الهبل تانى و بعدين يا غزال ما هى مامتي انا كمان و بالنسبة التاخير ف الدكتورا عارف بيه اومال ايه انتي فاكرة انى لسه مجنونة ده كان زمان دلوقتي كان حاجة ماشية بالثانية
و دعت غزال راند و دخلت غرفة امها مسكت ايديها قالت بدموع: لو بس اعرف ايه اللي حصل و خلكي كده كان نفسي اترمي في حضنك بس الحمدلله المهم انكي رجعتي ليا كل ها يتحل صدقيني كله ها يتحل
جميلة نظرت لى غزال و اكنها بتقول فين ابوكي غزال فهمت: بابي بابي في شغل مسافر علشان الصفقة الجديدة مانتي عارفه فواد بيحب كل حاجة تمشي مظبوط و الا الكل يزعل احنا بقينا كويسين لم رجعتي لى حياتنا وحشتني اوى يا جميلة ( قبلت ايديها و قعدت تتكلم معاها)
و روحت غزال بعد ما اطمنت ان المكان امان و خلت نبيل يبعت حرس ليها علشان يحرسو المكان و في المساء كانت غزال بتجهز و واقفة قدام المرايا علشان يخرجوا
انس حض..نها من وراء : زى ما انتي يا غزال زي القمر الايام بتعدي و بتكبر لكن انتي كل ما بتكبري بتكوني احلي
غزال ابتسمت اختفت: بتكبري انس انا كل اللى عندي ٢٨ سنة مكبرتش اوى يعنى انت محسسني انى عندي ستين سنة و بعدين ايه اللي عملوا ده افرد حد شافنا أو العيال تابو علينا مثلا منظرنا ها يبقا أي و بعدين انت لسه حسابك جاي هاا شيل ايدك و متخلنيش اتجنن عليك اتقي شري
انس بعدا و هو مصدوم فيها و في طريقتها و كلامها الجارح قبل خدها: ها ستناكي تحت
غزال: اوكيه اتفضل من غير مطرود يلا
خرج انس من الغرفة و بعد شوية نزلت غزال انس سرح في جمالها من رغم ان مفيش اي جديد في شكلها
غزال: يلا
انس قبل ايديها: يلا
غزال مسكت ايد سيف و انس مسك غزال الصغيرة و خرجوا من القصر ركبوا عربية انس و لاول مرة يكون في ضحك و هزار و ده اول يوم يخرجو فيه مع بعض بين أطفالهم اللى كانوا فرحانين و مبسوطين جدا
و بعد اسبوع غزال عملت التحليل علشان تتأكد من كلام شمس و شيري انس واقف قدام المرايا بيجهز نفسه علشان يشتغل مع ابوه بيحاول ينقذو الشركة اللى حرفيا ادمرت لكن عينيه وقعت على التحليل
انس: ده هى معقول غزال تكون عيانة و انا معرفش غزال أسرارها كترت اوى و انا صبري قرب يخلص من طريقتها المستفزة الصبر من عندك يارب أما اشوف حكايتها
انس فتح التحليل و انصدم
أما في فيلا صديقه غزال
غزال: هانت يا امي خطوة واحدة و الحرب ها تقوم بين بهجت و ميرفت انا فرحانة اوى
و ايه كمان يا برنسيسة