رواية روح الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم منار جمال
زين: ايه لحقت اوحشك
+
روح: وحش اما يلهفك يا زين
+
زين: للدرجادي بتموتي فيا
+
روح: زيييين
+
زين: عيوون زيين
+
روح: انا جايلي عريس النهارده
+
زين: اااااه مانا نسيت اقولك
وسكت وفكر يستفز روح ويضحك عليها عشان هي متعرفش ان العريس يبقي هو وقال
+
زين: طب ما تقابليه
+
روح بصدمه: والله دا رائيك اقابله
+
زين: مش بتقولي عريس قابليه عادي وان معجبكيش ارفضي
+
روح: زين مش وقت هزارك دا
+
زين: لحظه يجعفر انا مين قالك اني بهزر بتكلم بجد ع فكره
+
روح بدموع: انت مش عايزني صح
+
زين: لا طبعا عايزك بس ايه دخل اني عايزك او مش عايزك بموضوع العريس
+
روح باستغراب: انت انسان مريض بقولك عريس متقدملي وبابا الل طلب اني اقابله كمان يعني مينفعش ارفض
+
زين: وانتي ترفضيي ليه اسمعي كلام باباكي وقابليه يمكن يعجبك
+
روح: انت شارب حاجه يبني ولا مجنون ولا حد غير زين بيكلمني
+
زين باستعباط: الله يبنتي هو انا اتكلمت بقولك ان دا الصح وقابلي العريس ودلوقتي الساعه 5 ورايا شغل وعندي مشوار باليل لازم احضره ابقي اكلمك لما اخلص
+
روح بصدمه من كلام زين: دانا لو بكلم ف حيطه كانت هتحس بيا
+
زين: بس انا زين
+
روح: غوووووووور بكرهك وحاجه كمان انا موافقه علي العريس من قبل ما اشوفه
+
زين بضحك: طب الف مليون مبروك وعقبال عيالكوا يلا سلام يا روح زين
+
روح قفلت مع زين واترمت علي السرير وفضلت تبكي بحُرقه وتقول
+
روح: عاااااااااا ياااااارب هو طلع بيتسلي بيا ليه انا حبيته بجد ياااارب ارحمني
ونامت بعد بكاء شديد وتعب وجت امها تصحيها وقالت
+
حفصه: رووووح يا قلب ماما انتي نايمه كدا لي وحاطه المخده علي وشك ليه كدا قومي كمان ساعتين والضيوف يوصلوا
+
روح بتعب: حاضر يماما هقوم اهوه
+
حفصه جابت لروح فستان جميل جداا ولونه ازرق وخُمار لون السما وقالتلها
+
حفصه: ايه رائيك ف زوقي
+
روح شافت الفستان وبتتمني من جواها أنها كانت تلبسه لزين لما يتقدملها عشان عجبها جدا وقالت
+
روح: جميل اووي يماما بس انا هلبس من اللبس الل عندي وخلاص
+
حفصه: يعني انا انزل اجيب فستان وخمار بالجمال دا واتعب وف الاخر تقوليلي هلبس غيرهم بجد هزعل منك نفسي اشوفهم عليكي هتبقي تجنني وانتي لابساهم وهتبقي شبه الاميرات بالظبط
+
روح: حاضر يماما هلبسه ينفع اقوم اشوف ورايا ايه لحد ما الزفت الضيوف دول يشرفوا
+
حفصه: مالك يا روح انتي تعبانه
+
روح: لا يقلب روح انا كويسه هقوم اخد دش واصلي وهبقي فُله
+
حفصه: ماشي يحبيبتي لو احتاجتي مساعده انا برا قولي يماما وانا هاجي علطول
+
روح بحب: حاضر يماما
+
___________________
*ف فيلا زين*
+
*متجمعين زين وسليم والجده زينب مع بعض*
+
ياسين: بس يا زين دلوقتي انت طلبت تخطب روح بسرعه
كدا ليه
+
سليم: هقولك انا يا ياسين زين بيحب روح وعامه كان هيخطبها ف مش هتفرق دلوقتي من بعدين
+
زين: احنا كمان ساعتين المفروض نكون هناك لكن اتقدمت لروح ليه دلوقتى ف الوقت المناسب هتعرفوا
+
الجده زينب متابعه الحوار وقالت
+
زينب: ياسين سليم اجهزوا يلا عشان منتاخرش علي عروسه زين
+
سليم وياسين طلعوا يجهزوا وزينب مع زين قالت
+
زينب:خايف عليها منه مش كدا
+
زين:مش فاهم قصدك يا زوزا
+
زينب:خوفك عليها واضح جدا ف عيونك يا زين
+
زين:انا مش هسمح لأي مخلوق يئذيها
+
زينب بدموع:متقلقش مش هيقدر يئذيها صدقني
3
زين:لو تريحيني وتقوليلي مين الراجل دا هرتاح ومش هقلق بس مكتوب عليا التعب طول عمري
+
زينب ببكاء:سامحني يا زين غصب عني يحبيبي انك تعرف الحقيقه مش لمصلحتك هنفتح في ابواب مصدقنا اتقفلت
+
زين:خلاص يا زينب انا هعرف لوحدي وياريت تجهزي عشان منتاخرش
+
زينب:حاضر يحبيبي
+
زين وهو ينادي علي زينب وهي ماشيه
+
زين:مبحبش اشوفك زعلانه ع فكره وراسك وايدك ابوسها اهي يستي
+
زينب:ربنا يخليك لينا يحبيبي حنيتك دي احلي حاجه فيك
+
زين:ربنا يديمك نعمه ف حياتنا وتفضلي جنبنا دايما
+
______________________
*ف فيلا الحسيني*
+
*روح بتكلم رزان وياسمين مكالمه فيديو جماعيه*
+
رزان:طب هتعملي ايه يا روح اكيد فيه حاجه غلط زين واضح جدا ف عنيه انه بيحبك بجد ولا يمكن يكون بيتسلي
+
ياسمين:سيبك منه يا روح طلع واد خاين وبتاع بنات زي اخوه
+
روح بدموع:انا هقوم اجهز البسه ومتتاخروش محتاجاكوا جنبي متتاخروش
+
رزان:مش هتاخر عليكي هعدي علي ياسمين وجايين
+
ياسمين:وانا هقوم اجهز واستني رزان امسحي دموعك يا روح واجمدي كدا احنا جنبك وحشنا هزارك وضحكك انتي مكنتيش كدا ضحكتك الحلوة راحت فين
+