اخر الروايات

رواية عصيان زوج الحلقة الثامنة 8 - رانيا محمد السيد

رواية عصيان زوج الحلقة الثامنة 8 - رانيا محمد السيد





رواية عصيان زوج كاملة اضغط هنا 


ياسمين ماشيه مستعجله وتتكلم في الفون فجاءه خبطت في شخص
  ااااه مش تفتح ياستاذ انت اعمي
فارس :انا الي افتح  انتي الي ماشيه بتتكلمي في الفون بصي قدامك يانسه
ياسمين :انت واحد مستفز جدا
فارس :والله ابدا دانا كيووت ووسيم وموز
ياسمين:انت واحد مش محترم
مشيت ياسمين وسابته في زهوله
فارس :بنت اللذينه جميله يخربيت جمالك هتبقى حرم فارس الأسيوطي يايسمنتي

فهد؛ لمار  ياقلبي صباح الفل
لمار :صبا ح الخير ياحبيبي يالا قوم خد شاور لغايه ماحضر الفطار
فهد عيوني ليكي يالمار بس صبحي عليا الأول
لمار :مانا صبحت يافهد
فهد وانا كام مره اقولك الصباح بيبقى كدا واقتنص منها قبله يبث فيها عشقه لها  بعد عنها لما حس بحاجتها للهوا وبص في عيونها بكل عشق وهمس لها بحبك يالمار
لمار بعشقك ياروحي يالا بقى بطل كسل
فهد: طيب ماتزوقيش
لمار بضحكه ههههه
حضرت الفطار  لجوزها  وبنتها عيلتها الصغيره إلى بتحبها من كل قلبها
سما راحت المطبخ
صباح الخير ياماما
لمار صباحك فل ياروح ماما  وحضنتها
دخل فهد عليهم  المطبخ
 وانا ماليش مكان في الحضن دا يابنوتاتي
لمار :ازاي بقى دانت ليك الحضن كلها
ضحك فهد عليها وحضن مراته وبنته بكل حب
فطرو في جو أسرى مليان حب وضحك
فهد يالا ياسما عشان اوصلك احضانه
سما:شيلني يابابا
فهد :عيون بابا تعالى ياسمسم
لمار استنا خودوني معاكم
فهد رايحه فين
لمار نازله عند ماما
__________________________

في شقه محسن  الأسيوطي

محسن بعصبيه شديده
انتي اتجننت ياسميره اكيد اتهبلتي في مخك
سميره :لا متجننتش انا عاوزه افرح بابني زي اخواته عاوزه اشوف ولاده زي اخواته البت ملهاش لازمه
محسن بعصبيه
يعني ايه ملهاش لازمه البنت زيها زي الولد  بطلي تخاريف وابعدي عن الولا ومراته
سميره بعند لامش هبعد انا عاوزه أفرح بولاده اااه
محسن تخض عليها لأنها مريضه قلب
محسن :مالك ياسميره
سميره بتمثيل التعب
انتو هتموتني  انا عاوزه افرح بابني
محسن إلى بتقولي دا مينفعش الولاد بيحبو بعض عاوزه ابنك يتجوز عليها
سميره بدموع مزيفه
دا ابني يامحسن وعاوزه اشوف ولاده ومش عيب ولا حرام انه يتجوز على مراته
محسن  خلاص خوديها للدكتور وشوفي هيقلك ايه
سميره:خلاص ماشي هنروح انهارده

خبط على باب الغرفه
فهد بابا َممكن ادخل
محسن ادخل يافهد
فهد دخل لقى أمه شكلها تعبان  مالك ياماما انتي كويسه

سميره :انا كويسه ياحبيبي
طيب ياماما انا نازل شغلي عاوزه حاجه
سميره لا ياحبيبي متتاخرش عشان عامين خالتك وبناتها
فهدبضيق  حاضر ياماما
سلام ياحاج
سميره :يالا يامحسن انا كويسه روح شغلك
محسن متأكدا
سميره ايوا

خرج محسن وتبقى سميره ولمار

والله لهوريكي يالمار
خرجت تنادي عليها  بصوت عالي
سميره؛ لمار انتي يابله لمار
لمار من جوا بدأنا مرحله النكد عالصبح يارب صبرني عشان مقتلهاش هههه
خرجت لمار وعلى وشها ابتسامه
نعم ياماما
سميره :ساعه لغايه ماتردي اي اطرشتي
لمار :ابدا ياماما لم سمعتك جيتلك علطول
سميره؛ طيب روقي الشقه وامسحيها ونضفيها عشان اختي وولاد اختي معزومين عالغدا وبعد ماتخلصي اعملي الاكل  عندك فراخ ولحمه وكفته اعمليهم واعملي محشي ورق عنب عشان أسماء بتحبه ومكرونه باشميل
لمار بزهول ؛ ماما هو انا هعمل كل دا لوحدي بعد اذنك نادي لدعاء وغاده يعملو معايا

سميره بعصبيه شديده
اسمعي يابت انا صبري نفذ مني عاوزه سلايفك يساعدوكي في ايه دي كلها شغله ساعه  غاده حامل ومش هتقدر توطي تمسح ولا تعمل حاجه عشان بطنها شايله  ودعاء كفايه عليها عيالها  الاربعه
انتي بقى وراكي ايه ياختي لانتي معاكي عيال كتير ولا بطنك شايله قدامك وبنتك في الحضانه يعني انتي الي فاضيه اخلصي بقى وخلصي انا هروح احجزلك عند الدكتور واجي
لمار :دكتور لايه انا مش تعبانه
سميره بلويه فم
عشان الحمل ياعنيا  اخلصي بسرعه عشان لما اجي هاخدك ونمشي

لمار كتمت في قلبها غيظها منها وبدأت تعمل إلى قالت عليه

بعد عده ساعات من عمل الاكل والترويق قعدت تستريح من الواقفه
لمار؛ ماما  انا خلصت كل حاجه  هطلع اغير هدومي قبل فهد مايجي
سميره؛ لا ادخلي اعملي عصير
لمار بضيق؛ ماما ممكن تخلى دعاء تعمله مش هيتعب يعني
سميره :وانا قولت انتي الي هتعمليه في ايه مش عاوزه تسمعي الكلام ليه
لمار بضيق  حاضر راحت عالمطبخ تعمل العصير
يارب صبرني انا مبقتش قادره

خلصت و طالعه تغير
سميره راحه فين
لمار طالعه اغير هدومي
سميره طب بسرعه عشان نروح للدكتور
لمار حاضر

__________________________
مالك؛ يعني ايه اختفى انا مش عاوز حد يروح بيته إلا لما نلقيها  فاهمين يالا اتفضلو كل واحد على مكتبه

الظباط :تمام يافندم
مالك؛هجيبك ياجاسر الكلب  وموتك هيبقى على أيدي لو عملت فيها حاجه
رن التليفون  وكان جده
الجد :مافيش أخبار عن ديالا يابني
مالك بحزن؛ لا ياجدو لسه بس ان شاء الله هلقيها متقلقش
الجد :يارب يابني يارب
قفل مع جده وكور ايده بغضب  والله ماهسيبك ياجاسر هموتك بس اطولك الأول

_____________________________
فارس قاعد سرحان  في الغريبه بتاعته ومش حاسس اساسا باشر إلى دخل عليه

أسر :فارس يلا عشان نتغدا
عيونها حلوه  يخربيت جمالها. ولا لما قالتلي انت قليل الادب واني مش محترم شقيه  اااه الغريبه بتاعتي هتجوزها وتبقى مراتي

أسر جاب كوبايه ميه وضحك بخبث ومره واحده كب الميه على وش فارس
فارس شهق من الميه وشاف أسر وهو بيضحك
انت غبي يالا ينفع كدا
أسر : اعملك ايه مانت إلى سرحان في الغريبه هههه بس الظاهر انك اتهزقت هههه
فارس ملكش دعوه
أسر :طيب انا رايح اتغدا مع ورد  خطيبتي وهيبقي معاها ياسمين  يالا سلام
فارس جرى عليه خودني معاك ياسر
أسر :لا مينفعش
عشان خاطري خليني اجي معاك دانت اخويا
أسر؛ هههههه طب يالا ٠

__________________________

ناهد ببكاء ياريتني مخلفته يارته كان مات  وَ
توفيق :خلاص ياناهد قومي صلى وادعيلها هيا اكيد محتاجه دعائنا عشان تقوى قدامه ج

دخل مالك وأدم البيت
لانا بلهفه :عرفتو حاجه عن ديالا ٠
ادم باسف  لسه معرفناش حاجه
مليكه :تيته ماما فين  انا عاوزه اكل بيتزا من الي بتعملها
مالك؛ مرت عمي لو سمحتي خودي الولاد وديهم الاوضه
ناهد :حاضر يابني تعالى يالوكا  يالا يااياد
إياد برفض  لا مش هروح في حته الا لما اطمن على امي
آدم؛ حبيبي روح نام ولما نوصل لماما هاجي اقولك
إياد :لا مش هنام ماما بتتالم انا حاسس بيها
مالك شدد على شعره من حزنه على إياد إلى بيتكلم كلام كبير على سنه وعنده ثقه في نفسه. وفيا ودا انا مستغرب منه
إياد ياحبيبي روح ارتاح واكيد هنلاقيها
اياد: انا واثق فيك ياعمو ومتاكد انك هترجعها
مالك :بإذن الله

مالك مرات عمي فوزيه فين
الجد ايوا صح هيا فين
مالك :دورو عليها بسرعه هيا الي هتوصلنا ليهم كل واحد يدور في حته بسرعه

________________________

في كافيه عالنيل

ياسمين   اووف انسان بارد وثقيل
ورد؛ مين دا الي مزعل الجميل  بتاعنا
ياسمين واحد خبطت فيه ثقيل
ورد طيب بس أسر وصل

أسر :السلام عليكم ورحمة الله
البنات :وعليكم السلام ورحمة الله
أسر :ازيك ياوردتي
ورد بكسوف الله يسلمك ياسر
ياسمين: والله انا منظري  نيله خالص في وسطكم لازم جدو يقولي روحي معاهم انا مالي انا
فارس من وراها
مين زعل القمر بتاعي
ياسمين :انت انت ماشي ورايا ولا ايه
فارس : اعرفك بنفسي فارس الاسيوطي ابن عم أسر والي كنت معاكم في المستشفى بس الظاهر ناسيه  انتي بقى اسمك ايه

ياسمين  :ملكش دعوه
فارس :تصدقي اسم حلو
ياسمين :بارد
فارس :ملكش دعوه هتشربي ايه
ضحك أسر وورد عليهم
ياسمين بعصبيه انت انسان مستفز  اسمي ياسمين
فارس بضحك ههه ايوا كدا احلى ياسمين انتي
ياسمين :ورد  همشى
أسر :فارس ممكن تبطل
فارس :انا سكت اهو يالا ناكل عشان جعان
ياسمين بصوت واطي
كلك سم يابعد
فارس؛ سمعتك على فكره ومافيش واحده بتقول لجوزها كلك سم يانسه يامحترمه
حلت الصدمه وجه ياسمين وورد
________________________________
رحمه هتعمل ايه ياجاسر
جاسر طلع ولاعه من جيبه وشغلها وحطها على دراع ديالا  إلى النار مسكت في ايدها واقفين بيتفرج عليها بكل دم بارد بيحرقوها وهيا عايشه وكل دا ليه عشان ينقذو نفسهم  قلوبهم حجر معندهمش قلب اساسا  شايفنها بتتنفض قدامهم واقفين وعلى وشهم ابتسامه وهما شايفنها بتتقلب يمين وشمال وفجاءه فتحت عيونها من كتر الألم إلى حست بيه صرخت باسم ابنها
ديالا اياااد
جاسر بضحكه شيطانيه اخيرا صحيتي نمتي كتير
ديالا بدموع
جاسر طفى النار حرام عليك طفيها ياجاسر
جاسر بضحكه اطفيها ليه
ديالا بدموع أشد والألم يذداد ارجوك ياجاسر طفيها وهعمل إلى انت عاوزه
جاسر ماشي؛ طفا النار من ايدها
اديني طفيت النار اسمعيني كويس بقى ياحلوه عشان اخلص من وشك إلى يقرف دا
ديالا  :حرام عليك ياجاسر انا مراتك ام ولادك وهنا افتكرت إلى كان في بطنها وسألته
ديالا :جاسر ابني فين هو كويس صح متاذاش منك
جاسر قرب منها  وهمس لها
لا مات مستحملتش الضرب وخدها من اصرها ومات ريح واستريح  يالا في داهيه  هههههه
رحمه :ايوا ميهمناش احنا اتجوزنا وبكرا نخلف ولاد كتير  صح ياجاسر  قربت منه وقبلته لكل جراءه

ديالا مش مستوعبه إلى سمعته نفسها تصرخ بعلو صوتها  قتل ابنها وعذبها وحرقها وبكل عين بجحه بيعلن عن حبه واشتياقه لوحده تانيه قدامها سمعت كلام كانت بتتمني انها تسمعه منه  اغمضت عيونها بعنف عشان متشوفش إلى جوزها بيعمله مع مراته
من غير حيا ولا خجل  فقد عقله معاها  مهموش انه بيجرحها  هو عاوز يدبحها  مافيش عنده اي زره دم  بيمارسو  حياتهم الزوجيه قدامها   بعد  شويه
 جاسر  اي رايك بقى في المفجاءه دي حلوه صح  ههههه  تصدقي اني دي اول مره احس فيها اني متجوز لاني متجوز حبيبتي إلى طول عمري بحبها

ديالا بدموع  فتحت عيونها
طلقني ياجاسر ارحمني وطلقني

جاسر :بموتك ياديالا مش هطلقك هسيبك محبوسه هنا لغايه ماتموتي بحسرتك وهتشوفيني انا ورحمه واحنا مع بعض وهتسمعي الكلام الي طول عمرك كان نفسك اني اقوله متتخيليش اد ايه انا مبسوط
ديالا :انت واحد حقير وانا استحاله اقعد على ذمتك انت قتلت ابني ياحيوان
دوي صوت صفعه على خد ديالا
ديالا ياواطي والله ماهسيب حقي ولا حق ولادي لو فيها موتى ياجاسر هدفعك تمن إلى عملته فيا غالي اوووي
جاسر بغضب
انتي جبتي القوه دي منين بصي لنفسك  انتي متكتفه ومحبوسه هتخرجي ازاي
رحمه :سيبها ياحبيبي بتحلم المهم هتعمل ايه مع الولاد
جاسر هخطفهم واجبهم هنا
رحمه  برافو عليك ياجاسر انا هكلم ماما عشان تقولنا الأخبار
ديالا برعب  على ولادها
جاسر هتعمل ايه في الولاد  اوعي تاذيهم
جاسر؛ متقلقيش دانا هجبهملك هنا عشان يشوفوكي وانتي بتموتي وبعدين اموتهملك هههههههههه
ديالا؛ انت مريض هتقتل ولادك  دول ولادك

جاسر دانا قتلت إلى في بطنك  مش هقتل حته عيلين
ديالا بقوه لأول مره في حياتها
اوعي تقرب من ولادي ياجاسر هقتلك والله لاقتلك ياجاسر ر
جاسر وريني شكلك اتجننتي من الغيبوبه هستناكي تقتلني ههههه

يارب احميلي ولادي يارب يارب قويني يارب  اهدي ياديالا ربنا معاكي واكيد هيساعدك  حاولت تفك نفسها رغم المها إلى بتعاني منه  بس لازم تحاول  عشان ولادها  حياه ولادها في خطر لازم تنقذهم
بعد معاناه  قدرت تفك ايدها التانيه قامت اتعدلت وفكت حبل إلى على رجليها
ودعت من  قلبها  تخرج من هنا  جات وقفت وقعت عالارض حاسه بدوار شديد  كل ماتقوم تقع وتبكي

ديالا أقوى عشان ولادك حتى لو فيها موتك انتي حسرتي واحد مش هخسر الاتنين يارب قويني يارب انجدني منهم
حاولت انها تقوم وقامت وسندت عالحيطه  دخل جاسر عليها لقاها واقفه على رجليها
انتي فكيتي نفسك ازاي
ديالا ابعد عن طريقي ياجاسر
جاسر قرب منها وهيا بتبعد لغايه ماجسمها لمس الجدار
جاسر : شكلك استقويتي
ديالا لمحت حديده جمبهابتحرك ايدها  ومسكت الحديده
وجاسر بيقرب منها  دانا هطلع عينك انهارده
ديالا؛ وانا هقتلك ورفعت الحديده ونزلت بيها على دماغه  ولادي لا يازباله ولادي مش هخليك تاذيهم
رفعت ايدها ونزلت تاني على دماغه
جاسر وقع عالارض
هيا معديه من جمبه مسك رجليها وقعها
بتضربيني انا ونزل ضرب فيها لغايه ماغمي عليها
رحمه دخلت لقته بيضرب في ديالا ودماغه بتنزف
جاسر 
رحمه بتحاول تشيله من عليها
رحمه :كفايه ياجاسر كفايه دماغك بتنزف
بعد عنها جاسر  واتكلم
بنت ال ضربتني والله لهموتها وهدفعها تمن غالي
رحمه :ماشي موتها بس عشان تقهرها اقتل ولادها قدامها صدقني كدا هتنهيها
انا كلمت ماما وعرفتها ورتبت معاها وبكرا بكتير الولاد هيبقو هنا وساعتها انتقم منها براحتك وتعالى اربط دماغك إلى بتنزف دي
جاسر  والله لاندمك ياديالا

اب استحاله تكون اب  انت انسان جبان وخسيس  مافيش قلب هتقتل ولادك ومراتك عشان حب وهمي انت بس الي حاسس بيه  وصدقني هتندم أشد الندم يازوجي العزيز وهاخد حقي وحق ولادي منك


الفصل التاسع من هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close