رواية جرحتني اختي الحلقة الثالثة 3 - دودا حودا
احمد :عجبك يا نجوي
نجوي :طبعا جميل اوي
احمد :اهو صبري يا ستي مهنش عليه يزعلك وجايب ورد
وجاي يصلحك
نجوي :نعم بتقول اي
احمد :انا عارف انك بتعزيني اوي وعارف انك اكيد
هتقعدي وتسمعي صبري
نجوي :احمد انت بتحطني قدام الأمر الواقع
احمد :لا وعلشان كده طلعت انا الاول علشان اكلمك
نجوي : انت اللي عملت كده صح
احمد :ايوه علشان انتي اختي وغاليه عندي
ياسمين :طيب عيب الراجل تحت خلي يطلع واتصل بيه
احمد : ايوه يا صبري اطلع وطلع صبري
صبري :مساء الخير
ياسمين :مساء النور يا صبري تعالي
صبري :ازيك يا نجوي
نجوي :كويسه
صبري :بصراحه مصدقتش نفسي لما احمد قالي انك
تعبانه من غيري وعايزكي ارجع
نجوي :احمد قال كده
احمد :اي يا عم انت جاي تزعلها مني
صبري :ليه بس مش عايز اقولك هي كبرت في نظري ازاي
والله انا بحبك اوي وانتي غاليه عندي اوي وبحبك وبجد مش عارف اعيش من غيرك
ياسمين :والله ولا هي كمان انت انسان محترم جدا
وشيطان دخل بينكم
صبري :انا عملت ليكي مفاجاه وهنطلع شرم اسبوع
ياسمين :يبختك
احمد :حبيبتي انتي تؤمري انتي كمان هنطلع معاهم
شرم
ياسمين :بجد يا حبيبي
احمد :اصل برضه الشيطان كان هيدخل بينا وكنا هنخسر
بعض
ياسمين:حبيبي احنا عمر الشيطان ما يقدر يدخل بينا
صبري :هو انتي ساكته ليه يا نجوي
نجوي :بسمعكم مش انت اخويا يا احمد
احمد :طبعا ربنا يعلم بعزك ازاي
نجوي :ممكن كلمتين قبل ما امشي لوحدنا
احمد :نعم اه اه اتفضلي
ودخلوا الأوضه
ياسمين :معلش يا صبري هي اكيد برضه مضايقه وعايزه
تقول لاحمد كام نقطه علشان ميحصلش مشاكل بينكم تاني
صبري :انا عارف وجوزك انسان محترم وجدع كفايه أن
جه وحب يرجع الموضوع هو انتي فاكره اني مصدق أن اختك تعبانه من غيري انا عارف ان
اختك مش بتحبني
ياسمين :بتقول اي
صبري :بقول الحقيقه
ياسمين :لا والله هي عنيده بس شويه بس والله
صبري :ربنا يهدي الحال وفي الاوضه جوا
نجوي :ليه عملت كده
احمد :علشان بعزك
نجوي :بطل كدب انت خايف
احمد : هههههههههههه خايف خايف من اي
نجوي :انت معجب بيا وعينك فضحاك وعارف اني بحبك
احمد :اششششششش اخرسي بتقولي اي
نجوي :اللي بقوله ياسمين عاديه انت حابب فيا جناني
حابب فيا جمالي حابب جسمي بشوف عينك اللي بتقطع جسمي ونفسك تبقي معايا بس بتكابر
احمد :انا بعشق ياسمين وبحبها بحب ادبها وأخلاقها
بحب احترمها اني لو سبتها وسط مليون راجل هرجع القيها زي ما هي مش سهله ورخصيه
نجوي :عيني في عينك كده اقسم بالله انت نفسك فيا
وعملت كده علشان تبعدني عنك بس انا مش هبعد حتي لو رجعت لصبري هفضل احبك انت جوا
قلبي وفضلت تقرب منه لحد ما بسته وأحمد استجاب ليها وبعدها راح زققها بعيد عنه
احمد :انتي شيطانه منك لله ولازم تمشي من هنا
وخرج لصبري اسمع يا صبري نجوي اتفقت معايا انها
تبقي كويسه وهتتغير ولو حصل اي شئ يضايقك تاني تعالي اتكلم معايا بس انت برضه لازم
تفضي شويه من وقتك ليها لازم تقرب منها
صبري :اكيد هيحصل مش يلا بينا
نجوي :هنسافر امتي يا احمد
احمد :الوقت اللي تقول عليه ياسمينه حبيتي
ياسمين :حبيبي ربنا يخليك ليا بكره اعمل اجازه من
الشغل تكونوا انتو حجزتوا ونسافر بعد بكره
صبري :وانا موافق
نجوي :هقوم اللبس
صبري :بس هنعدي علي بيت بابكي الاول
نجوي :ليه
صبري :هو احنا عايشين لوحدنا في الدنيا هما عرفوا
ولازم نروح ليهم
ياسمين :طول عمرك بتفهم في الأصول والله احنا
هنيجي معاكم
احمد :لا تيجي اي انتي اقعدي هنا وانا هجيب وانا
جاي معايا حمام وفراخ علشان اصالحك بقي انتي زعلانه مني
ياسمين :بس بس عيب
احمد 'اصل زعلتك اوي
ياسمين :احمد اتادب اي حصل ليك
نجوي :انا قايمه اللبس وقامت لبست وراحت لابوها
وخلصوا وراحوا شقتهم
صبري :نورتي البيت
نجوي :منور بيك بس ابعد كده شويه
صبري :والله وحشتني
نجوي :وانا والله تعبانه
صبري :ماشي اللي يريحك ودخل نام وهي فضلت مخنوقه
وفي شقه احمد
احمد :لسه زعلانه مني
ياسمين :حبيبي ياريت كل الناس زيك انا اللي غلطانه
احمد :مافيش مشكله ماتيجي نسافر لوحدنا من غيرهم
ياسمين 'لا عيب احنا قولنا ليهم
احمد : ماشي هقوم اخد دش
ياسمين :تمام يا حبيبي وقام وجت رساله واتس لاحمد
فتحتها ياسمين
نجوي :انت نمت. يا احمد